ASF: Număr record de reclamații privind asigurările RCA în 2020

Autor: George Cristea 06 oct. 2020 Știri auto

Autoritatea de Supraveghere Fiscală (ASF) a înregistrat un număr record de reclamații privind asigurările RCA în primul semestru al anului 2020. Două societăți de asigurări ies nedorit în evidență în statistica ASF.

Intră în Galeria FOTO

Potrivit raportului semestrial al ASF privind reclamațiile din asigurări, peste 18.000 de clienți au reclamat nereguli în piața asigurărilor în prima jumătate a anului 2020. Este o cifră de două ori mai mare decât în perioada similară a anului anterior. Cu toate acestea, doar ceva mai mult de jumătate au primit câștig de cauză din partea ASF.

Majoritatea covârșitoare a reclamațiilor depuse (95,7%) au vizat nereguli privind asigurările RCA. În topul reclamațiilor s-a aflat Euroins, urmat de City Insurance. Aceste două societăți însumează peste 76% din totalul reclamațiilor.

Chiar dacă par cifre uriașe, ASF subliniază că numărul total al reclamațiilor reprezintă numai 2,8% din numărul total al dosarelor de daună avizate de către asigurători în semestrul I al anului 2020 și 0,11% din numărul contractelor de asigurare în vigoare la data de 30.06.2020. În cazul Euroins și City Insurance, însă, aceste ponderi sunt de 19,4% și respectiv 5,9% pentru ponderea raportată la numărul dosarelor de daună. De altfel, Euroins a fost recent amendată de ASF cu peste două milioane de lei în urma unui control desfășurat în perioada aprilie-iunie 2020.

RCA 2020: număr record de reclamații. Care au fost abaterile constatate

Cele mai importante nereguli constatate de ASF în urma reclamațiilor depuse de clienți s-au remarcat:

  • depășirea termenului legal de plată a despăgubirilor aferente dosarelor de daună deschise în baza contractelor RCA;
  • neinformarea în termenul legal a persoanei păgubite cu privire la valoarea maximă de despăgubire;
  • depășirea termenului legal pentru efectuarea constatărilor / reconstatărilor;
  • neînregistrarea de către asigurători a tuturor documentelor aferente dosarelor de daună deschise în baza contractelor RCA;
  • netransmiterea în termen a notificării de respingere a despăgubirii;
  • netransmiterea în termen a ofertei de despăgubire;
  • nerespectarea termenului de întocmire a procesului-verbal de constatare și/sau suplimentar de constatare;
  • stabilirea valorii de piață de către asigurători, în cazul daunelor totale, fără a se ține seama de toate dotările vehiculelor în cauză;
  • justificarea insuficientă a soluțiilor adoptate de către asigurători și comunicate A.S.F. pentru soluționarea petițiilor;
  • neplata penalităților de întârziere odată cu plata despăgubirii;
  • oferta de despăgubire transmisă persoanelor prejudiciate nu este întocmită conform dispozițiilor legale.

Alte aspecte identificate din activitatea de soluționare a petițiilor:

  • neacordarea de către asigurător a cuantumului despăgubirii solicitate de către persoana prejudiciată, prin neacceptarea tarifului oră-manoperă înscris în documentele de reparație de unitatea reparatoare auto;
  • neacordarea de către asigurător a cuantumului despăgubirii solicitate de către persoana prejudiciată, prin neacceptarea tarifului de închiriere înscris în documentele justificative emise de entitatea autorizată.

Întregul raport ASF privind reclamațiile din asigurări poate fi descărcat de pe site-ul Autorității pentru Supraveghere Fiscală.

sursa: Hotnews


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide