Chiar şi oficialii germani au confirmat că au dat undă verde proiectului BMW X4, un SAV mai mic şi mai ieftin decât BMW X6 – VEZI AICI RANDĂRILE AUTOEXPRESS CU BMW X6.
După ce X6, versiunea sportivă a lui BMW X5, s-a dovedit un experiment de succes, germanii profită de nişa pe care au creat-o în lumea SUV-urilor şi vor aplica aceeaşi reţetă şi pentru BMW X3, deoarece BMW X4 nu va fi altceva decât un X3 mai puţin practic, dar cu un caracter sportiv mai pronunţat şi o aură life-style.
Din punct de vedere al designului, britanicii de la Auto Express au realizat o maşină destul de agresivă (bazându-se pe informaţii din cadrul BMW), cu o parte frontală care mizează pe mult dinamism, deşi legătura cu cu BMW X3 rămâne vizibilă. Foarte importantă este partea din spate, care imită fidel X6-le: plafon foarte plonjat, lunetă de mici dimensiuni, al treilea geam lateral cu o formă familiară deja şi evacuări sportive.
La nivelul motorizărilor, vom regăsi propulsoarele de pe BMW X3, precum şi tracţiunea integrală xDrive sau transmisiile (manuală cu 6 trepte sau automată cu 8 trepte). Zvonurile mai spun că BMW X4 va beneficia şi de o versiune pregătită de departamentul Motorsport, care va avea un motor de circa 400 CP (cel mai probabil motorul turbo în 6 cilindri).
În privinţa concurenţei, BMW X4 nu mai are avantajul surpizei, cum s-a întâmplat cu BMW X6 la vremea apariţiei. Dimpotrivă, Range Rover Evoque este considerat un contracandidat foarte serios, în timp ce Audi a anuţat modelul Q6 (care va fi bazat pe Audi Q5, nu pe Q7, cum se credea iniţial), iar Porsche va scoate pe piaţă „vărul” Porsche Cajun.
BMW X4 urmează să fie construit în SUA, la fabrica de la Spartanburg (Carolina), alături de X3, X5 şi X6, iar preţurile se estimează că vor fi cu circa 15-20.000 euro mai mici decât ale lui BMW X6, deci bavarezii speră în cifre de vânzări foarte bune.
CREDEŢI CĂ BMW X4 ESTE O IDEE BUNĂ?