Arrinera Hussarya este versiunea de serie finală a primului supercar polonez
Iniţial, realizatorii lui Arrinera Venocara au primit multe felicitări şi aplauze, dar ulterior au început să apară şi critici vehemente, care acuzau supercarul polonez că ar fi doar o copie de Lamborghini, nu o maşină exotică veritabilă.
Versiunea finală de serie vine cu un design îmbunătăţit, dar care tot nu reuşeşte să îi confere o identitate distinctă – botul cu cele două fante laterale de aerisire amintesc mult de Lamborghini Aventador, în timp ce fantele din spatele portierelor seamănă cu acelea ale lui Gallardo.
Totuşi, păstrând stilul cârcotaş în limitele rezonabilului, adevărul este că Arrinera Hussarya arată foarte bine, având un stil închegat şi denotă multă grijă la detaliile aerodinamice şi tehnice, reuşind să evite exagerările de orice fel.
De altfel, maşina a fost optimizată timp de 14 luni în tunelul aerodinamic al Universităţii Tehnice din Varşovia, cel mai important rezultat fiind ideea inedită a aripioarelor retractabile din spate, de deasupra stopurilor: la frânarea puternică sau la viteză mare, acestea se ridică automat, eliminând necesitatea unui eleron dizgraţios.
Creatorii lui Arrinera Hussarya declară că şi interiorul a suferit numeroase modificări, dar, pentru moment, nu avem imagini cu habitaclul maşinii. În schimb, pachetul tehnic rămâne acelaşi: un motor V8 de 6,2 litri, de origine Chevrolet Corvette ZR1, al cărui compresor mecanic a fost modificat.
Prin urmare, puterea maximă se cifrează la 650 CP, iar cuplul motor maxim ajunge la 820 Nm. Puterea e transmisă roţilor spate printr-o cutie secvenţială, iar performanţele sunt anunţate de top: 3,2 secunde pentru demarajul 0-100 km/h şi o viteză maximă de circa 340 km/h.
Dacă numele maşinii vă duce cu gândul la husari, aţi înţeles exact ce voiau creatorii maşinii, care s-au inspirat din istorie: celebra cavalerie de husari din secolul al 16-lea, recunoscuţi pentru frumuseţea, puterea şi eficienţa lor.
Trăsături pe care Arrinera Hussarya le promite din plin viitorilor clienţi, din 2013, când va fi pusă în vânzare o primă ediţie specială ”33 Series” – adică vor fi produse 33 de exemplare, cu un preţ de pornire estimativ de 130.000 euro.