ARO 246 în stare perfectă, de vânzare în România. Cât costă SUV-ul românesc, atât de apreciat de nostalgici? – GALERIE FOTO
Mașinile clasice românești au crescut în valoare în decursul ultimului deceniu. Modele precum Dacia 1300 sau ARO 240 ajung să fie vândute cu prețuri considerabile, iar tot mai mulți pasionați au recondiționat mașini clasice românești.
Când vine vorba despre mașini clasice românești, ARO este un nume care nu poate fi exclus din ecuație. Mașinile produse de constructorul muscealean au fost folosite de-a lungul anilor pentru tot felul de activități, fiind vehicule utilitare, ci nu automobile de lux. Totuși, în perioada predecembristă, automobilul reprezenta un lux, mai ales dacă vorbim de ARO, care nu era disponibil oricărui cetățean.
După căderea regimului, oricine putea avea un ARO, iar multe dintre mașini nu au fost deloc îngrijite. Acest lucru a dus la o creștere în valoare pentru exemplarele în stare bună sau recondiționate, iar prețurile pot atinge sau depăși 10.000 de euro, în funcție de model și de raritatea acestuia.
Cum arată un ARO care nu a rulat în România?
Potrivit anunțului postat pe aro4x4.ro, avem de-a face cu un exemplar de ARO 246 care aproape că nu a rulat în România. Conform vânzătorului, mașina a fost înmatriculată în 2023 în România și a rulat de atunci foarte puțin în țară. Nu ne este oferit kilometrajul mașinii, însă se specifică faptul că au fost schimbate mai multe piese, precum plăcuțele și saboții de frână, rulmenții față și scutul motorului.
Acest exemplar fabricat în 2004 este dotat cu motorul Andoria de 2.4 litri turbo, cu normă de poluare Euro 3. Motorul turbodiesel este cuplat la o transmisie manuală cu cinci trepte, plus că mașina utilizează un sistem de tracțiune integrală cu reductor. Printre altele, mașina este dotată cu servofrână și servodirecție, închidere centralizată și sistem audio cu 4 boxe.
Din câte putem vedea din fotografiile oferite de vânzător, acest exemplar de ARO 246 chiar se prezintă într-o stare foarte bună. Caroseria este dreaptă și pare lipsită de rugină, în timp ce interiorul aproape că nu are urme de uzură. Dar oare merită cei 10.500 de euro pe care vânzătorul dorește să îi obțină?