Aproape fără secrete: datele tehnice ale lui Porsche 918 Spyder
Structura monococă a lui Porsche 918 Spyder realizată din CFRP (polimer randforsat cu fibră de carbon), ceea ce promite nu doar o foarte bună rigiditate, ci şi o masă extrem de redusă pentru o maşină hibridă performantă: doar 1.685 kg sau chiar 1.640 kg cu pachetul ”Weisach” – care presupune culori speciale şi anumite detalii realizate din fibră de carbon.
În plus, manevrabilitatea maşinii va fi mult îmbunătăţită datorită sistemului PAA (Porsche Active Aerodynamic), care constă din elemente aerodinamice ajustabile şi care permit trei moduri de condus: ”Race”, ”Sport” şi ”E” (în care eleronul, spoilerul spate şi flapsurile sunt total închise).
Managementul electronic al sistemului de propulsie hibrid permite 5 moduri de condus:
- E-Power: privilegiază consumul cât mai scăzut, în condiţii ideale (când bateria e complet încărcată) asigurând o autonomie maximă în regim strict electric de 18 mile (circa 29 km), performanţele cifrându-se la 7 secunde pentru 0-100 km/h şi 150 km/h
- Hybrid: cele două motoare electrice şi motorul pe benzină funcţionează conjugat, computerul central privilegiind un consum cât mai redus de combusitibil
- Sport Hybrid: motorul termic funcţionează permanent, pentru asigurarea bunelor performanţe la accelerare, în timp ce motoarele electrice adaugă un plus de forţă la reprize şi demarajele în forţă
- Race Hybrid: motorul termic şi cutia PDK sunt setate pentru a oferi maximum de performanţă, iar motoarele electrice funcţionează intermitent, oferind maximul de boost pentru perioade scurte de timp, doar în momentele cu adevărat importante
- Hot Lap: această funcţie poate fi activată doar în modul ”Race Hybrid” şi foloseşte la maximum toată energia din baterii pentru ca motoarele electrice să funcţioneze la maximum, iar sistemul de propulsie să garanteze cele mai bune performanţe
Interesant este şi faptul că Porsche 918 Spyder va fi o maşină hibridă de tipul plug-in, bateriile putând fi alimentate şi de la o sursă externă de curent electric. Prin încărcătorul rapid Porsche Speed Charging Station, timpul de încărcare se reduce de la 2 ore la numai 25 de minute.
Technical Specifications – Porsche 918 Spyder
Body: Two-seat Spyder; carbon fiber reinforced plastics (CFRP) monocoque interlocked with CFRP unit carrier; two-piece Targa roof; fixed roll-over protection system.
Drivetrain: Parallel full hybrid; 4.6-liter V8 mid-engine with dry-sump lubrication; hybrid module with electric motor and decoupler; electric motor with decoupler and gear unit on front axle; auto start/stop function; electrical system recuperation; four cooling circuits for motors, transmission and battery; thermal management.
Engine power:
- 608 hp at 8,600/min (V8 engine)
- 154 hp (hybrid module on rear axle)
- 127 hp (electric motor on front axle)
- 887 hp (combined)
- Max. torque: 528 Nm at 6,600/min (V8 engine)
- 1.270 Nm (equivalent torque calculated on the crankshaft, complete system in 7th gear)
- 1.067 Nm (complete system, 3rd gear)
- > 800 Nm (800/min – 5,000/min)
- Maximum Revs: 9,150 rpm
- Power output per l: 133 hp/l (V8 engine)
Power transmission: Combustion engine with hybrid module and transmission bolted together to form a single drive unit; seven-speed Doppelkupplungsgetriebe (PDK); rear-wheel drive; front electric motor with gearbox for driving the front wheels (decoupled from 146 mph); five pre-selectable operating modes for optimum coordination of all drive units.
Gear ratios PDK
- 1st gear 3.91
- 2nd gear 2.29
- 3rd gear 1.58
- 4th gear 1.19
- 5th gear 0.97
- 6th gear 0.83
- 7th gear 0.67
- R gear 3.55
- Final drive ratio 3.09
Clutch diameter 8.7 in. / 6.5 in.
Chassis and Suspension: Double-wishbone front axle; optional electro-pneumatic lift system on front axle; electro-mechanical power steering; multilink rear axle with adaptive electro-mechanical system for individual rear wheel steering; electronically controlled twin-tube gas-pressure dampers in the front and rear with Porsche Active Suspension Management (PASM).
Brake system: High-performance hybrid brake system with adaptive recuperation; internally ventilated and perforated front ceramic brake discs (PCCB), 16 in. in diameter and 1.4 in. thick; rear discs 15.4 in diameter and 1.3 in. thick.
Wheels and tires: 918 Spyder wheels (Weissach package: 918 Spyder magnesium wheels)
- front 9.5 J x 20 with 265/35 ZR 20
- rear 12.5 J x 21 with 325/30 ZR 21
Weights:
- Curb weight 1.685 kg
- 1.640 kg (Weissach package)
Dimensions:
- Length 4.643 mm
- Width 1.940 mm
- Height 1.165 mm
- Wheelbase 2.730 mm
- Track width front 1.663 mm
- Track widthrear 1.612 mm
Luggage compartment capacity, VDA ~ 110 l
Fuel tank capacity 70 litres
Energy supply: Lithium-ion battery with 6.8 kWh capacity (BOL nominal), 220 kW maximum power and mains-compatible plug-in charger.
Performance:
- Top speed > 211 mph (> 340 km/h); purely electric 93 mph (150 km/h)
- 0-100 km/h 2.8 s (in electric mode 7.0 s)
- 0-200 km/h 7.9 s
- 0-300 km/h 23.0 s
Range: Purely electric approx. 18 mi.
Warranty: Vehicle (Battery) 4 years (7 years)
Charging times:
- AC charging on a household socket (110 V, 10 A): less than 7 hours
- AC charging on an industrial socket (240 V, 30 A): less than 2 hours
- DC charging on an industrial socket (400 V, 32 A): less than 0.5 hours.