Mulți șoferi se întreabă dacă anvelopele de iarnă devin obligatorii de la 1 decembrie, când începe sezonul rece. Iată cum ar trebui să ne pregătim pentru prima zăpadă și ce nu trebuie să lipsească din mașină.
Anvelopele de iarnă sunt obligatorii pe toată perioada anului, dacă drumul este acoperit cu gheață sau zăpadă. Ceea ce înseamnă că nu contează nici luna, nici sezonul în care circuli cu anvelope de iarnă. Ci doar dacă drumul e alunecos sau nu.
Astfel, dacă în luna august circuli pe Transfăgărășan, de exemplu, iar acesta are o porțiune acoperită cu zăpadă sau gheață, atunci ești obligat să ai cauciucuri de iarnă. La fel cum, în decembrie, poți circula cu anvelope de vară pe același drum, dacă nu sunt depuneri de zăpadă.
Atât anvelopele speciale pentru iarnă, cât și cele all-season trebuie să fie marcate M+S (Mud+Snow). În plus, pe lateral au și un fulg de nea, care confirmă că sunt potrivite pentru a rula pe suprafețe alunecoase.
Conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei, fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, este interzisă prin lege. De aceea, indicat este să montăm cauciucurile de iarnă când se apropie sezonul rece.
În general, octombrie este luna în care majoritatea șoferilor renunță la anvelopele de vară. Mai ales că amenzile pentru cei care circulă pe drumuri înzăpezite cu anvelope de vară sunt uriașe.
Șoferii care circulă fără anvelope de iarnă pe drumuri publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei riscă între 9 și 20 de puncte de penalizare.
Ceea ce înseamnă o amendă cuprinsă între 1.305 lei și 2.900 de lei. În plus, va fi suspendat și certificatul de înmatriculare al vehiculului.
Aceeași sancțiune o primesc și șoferii care au anvelope de iarnă uzate sau neconforme.
Când vine vorba de pregătirea mașinii pentru iarnă, este indicat să:
De asemenea, nu ar strica să ai în portbagaj un set de lanțuri și o mică lopată. Mai ales dacă pleci la drum lung sau în zone unde se anunță ninsori și viscol.