Anunțul șoc de la Audi: Adio TDI și TFSI. Dispar două modele extrem de populare
Anunțul șoc al săptămânii vine de la Audi: adio motoare TDI și TFSI. Momentul e mai aproape decât îți imaginai, ultimul model nou cu astfel de motoare urmând să fie lansat în 2026.
După ce s-a aflat în centrul scandalului Dieselgate, ca și sora Volkswagen, Audi vrea să devină model al electromobilității. Potrivit planurilor companiei, dezvăluite de publicația germană Süddeutsche Zeitung, ultimul model care va avea o țeavă de evacuare va fi lansat în 2026, fiind vorba de un SUV din gama Q. Acesta va avea un ciclu de viață de 7 ani, astfel că din 2033 nicio fabrică Audi nu va mai produce mașini cu motoare termice sau hibride.
Informația a fost comunicată de șeful Audi, Markus Duesmann, liderilor sindicali și managementului companiei. Nu doar motoarele termice rămân în lada de gunoi a istoriei, ci și două modele extrem de populare. Potrivit publicației germane, A3 și A4 nu vor mai fi înnoite, urmând să fie complet reproiectate și redenumite.
Anunțul șoc de la Audi: Adio TDI și TFSI. Ce se întâmplă
Audi nu este singurul producător german care va apăsa puternic pedala electromobilității. Rivalii de la Mercedes-Benz au anunțat că devansează planurile de lansare a unor noi modele electrice cu cel puțin un an. Din 2024, mai mult de jumătate dintre modelele actuale nu vor mai exista cu propulsie termică, ci exclusiv ca modele electrice.
Schimbările prevăzute la Ingolstadt și Stuttgart nu sunt lipsite de riscuri. Trecerea la producția de mașini electrice presupune schimbări profunde nu doar ale liniilor de producție, ci și ale relației cu furnizorii. În plus, aproape niciun producător auto nu reușește să facă profit din vânzarea de mașini electrice. De fapt, este exact pe dos: banii vin, aproape exclusiv, din vânzarea de mașini cu motoare termice, iar profitul este folosit pentru finanțarea dezvoltării de modele electrice.
Este o decizie extrem de importantă, care ar putea fi penalizată de clienți dacă aceștia vor dori să conducă motoare pe benzină și după următorii cinci ani. Din fericire, atât legislația europeană, cât și cea americană și chineză devin mai stricte, astfel că dispariția motoarelor termice este în acest moment garantată. Toți marii producători sunt angajați în acest moment în cursa electromobilității – Audi ar putea chiar să conducă acest trend.