În acest freamăt mondial de optimizare a producţiei, coproducţia e cheia. Fie că apare între mărci care nu au capital comun, fie că apare în conglomerate de producători care deţin de la 2 brand-uri în sus. Volkswagen e un exemplu, Renault, al doilea, iar PSA devine şi el foarte important. Tocmai vedeam cum PSA a devenit un vânzător de top 5 după curpinderea cifrelor Opel în contabilitatea firmei. Dincolo, la GM, se vedea scăderea de 100% în Europa prin predarea brand-ului german către franceo-chinezii care au Citroen, Peugeot, DS şi Opel – exact ce spuneam, sunt 4 brand-uri.
Alianţele sunt, pe lângă o unealtă de marketing, o soluţie pentru împărţirea costurilor de producţie prin utilizarea aceloraşi platforme şi componente şi chiar o soluţie de mutare a cashflow-ului acolo unde merge mai prost.
De data asta nu vorbim despre aşa ceva. Vorbim despre un parteneriat în numele performanţei. Între Toyota şi BMW. Ce şi-or fi zis cele două? Voi aveţi tehnologia fantastică de pe Supra (un fel de Celica plus), noi avem eficienţa ŞI tehnologia, hai să facem ceva frumos împreună. Să revenim cu Supra şi cu Z4, una şi aceeaşi maşină. Nu avem încă detalii certe despre motoare şi cutii, care vine cu care, dacă sunt numai de la un singur producător, cine a cheltuit bani pe dezvoltare şi cine sau unde va vinde mai mult. Asta înseamnă un business-plan, împărţirea costurilor, a cercetării şi a dezvoltării şi, în final, a pieţelor de desfacere astfel încât să fie o situaţie echilibrată de câştig financiar. Iar noi, cei care vom avea bani să ne luăm aşa ceva, vom câştiga tot ce-i mai bun din două brand-uri enorme – Toyota şi BMW.
BMW a lansat noul X4. Avem toate detaliile tehnice şi primul video cu maşina
Toyota a publicat pe Facebook primul teaser – adică o poză de promovare pentru noua Supra. Textul post-ului e simplu: Legenda se întoarce! Cine ştie, ştie despre ce e vorba. Cine nu ştie, o să audă un motor furios pe strada lui şi pe altele plângând de ciudă că tocmai au pierdut cu o Supra 2019. Sau cu Z4.
Japonezii au oprit producţia Suprei acum 15 ani, după 24 de ani de generaţii nonstop. Au fost 4 generaţii – A40, A60, A70 şi A80 (6 cilindri în linie, 3 litri, biturbo, 280 de cai). Acest ultimul model Supra atingea suta la oră în 4.6 secunde şi atingea aproape 300 km/h. De la cifrele astea, mai departe, plecăm în 6 martie, când Toyota şi BMW vor lansa Supra şi Z4 la Salonul Auto Internaţional de la Geneva.
Autor Alexandru Banu