Anul 2018 în auto – de la producţii record la Ford şi Dacia, la ratarea a două mari investiţii
România a continuat să piardă investiţii noi în industria auto locală în favoarea vecinilor. Şi în 2018 piaţa locală a fost ultima pe listă şi nu a fost aleasă de nicio mare companie din auto pentru o investiţie nouă. Dacă în anii anteriori Jaguar Land Rover a preferat Slovacia, iar Daimler a mers în Polonia şi Ungaria, anul acesta Ungaria a atras şi BMW la Debrecen.
Marile companii din industria auto locală au punctat în acest an creşteri ale investiţiilor şi producţie în creştere. La Ford Craiova americanii au asamblat în acest an peste 140.000 de SUV-uri EcoSport, depăşind pentru prima dată pragul de 100.000 de unităţi. Mai mult, cu acest volum Ford trece pragul de 2 miliarde de euro afaceri în România şi urcă pe locul secund în topul exportatorilor după Dacia. La Mioveni Dacia a continuat sprintul cu noul Duster, unul dintre cele mai bine vândute SUV-uri de pe plan european a ajuns sa reprezinte aproape 70% din producţia uzinei. Acest lucru înseamnă venituri mai mari pentru Automobile Dacia şi o creştere a cifrei de afaceri. De asemenea, Bosch şi Continental au continuat investiţiile în România, iar inginerii care lucrează pentru cei doi giganţi germani lucrează la viitoarele maşini autonome ce vor fi lansate pe piaţa internaţională în următorii ani.
Dacia şi Ford vor duce producţia locală de autoturisme pentru prima dată în istorie la peste 450.000 de unităţi. Odată ce americanii de la Ford au crescut cadenţa la aproape 700 de maşini pe zi la Craiova, vor duce producţia din acest an la circa 140.000 – 150.000 de SUV-uri EcoSport. Pe lângă acestea, Dacia a urcat încet dar sigur producţia la Mioveni, puternic susţinută de Duster, care a ajuns la o pondere de circa 70% din total. Dacia va produce în 2018 circa 330.000 de maşini, în uşoară creştere faţă de anul trecut.
Anul viitor va aduce al doilea salt puternic pentru industria auto, odată cu intrarea în producţie la Craiova a unui al doilea model Ford, care va duce producţia la peste 200.000 de unităţI, astfel încât, cu un volum de peste 500.000 de unităţi annual, după 2020, România va juca din nou în liga celor mari alături de Polonia şi Ungaria.
Citeşte articolul complet în Ziarul Financiar