Chiar dacă „jucăria” de moment a
milionarilor pare a fi renumitul Bugatti Veyron, prinţul neîncoronat al
maşinilor exclusiviste de mare performanţă rămâne fabulosul McLaren
F1 în lumea pasionaţilor de maşini.
Model care, poate nu vă vine să credeţi, dar încă deţine
recordul pentru cea mai rapidă maşină legal street cu motor
aspirat. Motor care este semnat de BMW şi se laudă cu o
arhitectură V12, o cilindree de 6,1 litri şi o putere maximă de 627
CP (valabilă pentru versiunea iniţială care a fost lansată pe piaţă
în 1992).
McLaren F1 a fost produs în total într-un număr de 106
exemplare, dintre care 64 versiuni „de serie”, 5 ediţii
speciale LM, 3 versiuni GT (botezat „Longtail”), 28 de maşini de
curse F1 GTR şi 6 prototipuri diverse. De menţionat performaneţele
maşinilor McLaren F1 de curse, care au făcut furori în 1995, în
campionatul GT1 sau în cursa de 24 de ore de la LeMans.
Cu ocazia întâlnirii de la Woking, au fost adunate nu
mai puţin de 21 de modele McLaren F1, ceea ce poate fi
considerat un record în sine: cea mai numeroasă adunare de maşini
McLaren F1 de până acum. Gazda oaspeţilor a fost nimeni altul decât
Ron Dennis, patronul McLaren, care deţine şi el un astfel de bolid,
despre care afirmă că „este un adevărat tur de forţă în materie de
tehnologie şi un triumf în ce priveşte designul”.
„Fie că vorbim de pistă sau de
şosele, McLaren F1 se dovedeşte de fiecare dată extrem de rapid şi
agil, dar şi foarte confortabil. Stilul său rămâne o referinţă în
materie de design. Iubesc să îmi conduc maşina, chiar mai mult în
aceste zile, când găsesc puritatea sa tehnică extrem de
emoţionantă„, a mai adăugat Ron Dennis.
McLaren F1 este creaţia unui inginer de excepţie, sud-africanul
Gordon Murray, cel responsabil de construirea celui mai
performant monopost de Formula 1 McLaren Honda, care a
câştigat 15 curse din 16 cu piloţii Ayrton Senna şi Alain Prost. Nu
este de mirare că, acum 20 de ani, McLaren F1 avea un preţ de
pornire exorbitant: peste o jumătate de milion de lire
sterline.
Care, chiar dacă înseamnă mai puţin decât milionul şi jumătate
de euro pe care îl reclamă un Veyron, este o sumă mai bine
investită. Dovadă stă raritatea acestui model în cadrul
licitaţiilor auto de lux, dar şi preţurile de ordinul milioanelor
de euro la care poate fi cumpărat un exemplar.