În anii ’50, Ferrari a construit un hidroplan, care acum e de vânzare
În anii ’50, Ferrari a construit un hidroplan. Ambarcațiunea de viteză, care are un singur loc, este acum scoasă la vânzare.
Ferrari Arno XI a văzut lumina zilei în 1952. Este un hidroplan la dezvoltarea căruia a lucrat și producătorul de supercaruri, în colaborare cu inginerul Achille Castodi. A fost creat pentru a doborî un record de viteză la categoria 800 de kilograme. Chiar Castoldi a fost cel care i-a prezentat proiectul lui Enzo Ferrari.
Castoldi a achiziționat inițial un motor V12 de Ferrari 375, de 4,5 litri. Era motorul cu care La Scuderia obținuse prima sa victorie în Formula 1, pe circuitul de la Silverstone, în 1951.
Dar Enzo i-a explicat că are nevoie de mai multă putere pentru a doborî recordul. Astfel că inginerii de la Ferrari au modificat raportul de compresie și i-au pus două compresoare de supraalimentare. După transplant, motorul dezvolta între 550 și 600 de cai putere. Iar propulsorul V12 nu este singura componentă unică a lui Ferrari Arno XI.
Hidroplanul are un design aerodinamic impresionant. Este construit din lemn masiv, îmbrăcat în furnir de mahon. Partea superioară este vopsită în roșu Ferrari, iar la bord se regăsește un scaun din piele roșie. O aripă de rechin se întinde din spatele tetierei până în partea posterioară.
Recordul obținut de hidroplanul Ferrari, încă valabil astăzi
Toate aceste aspecte au ajutat să doboare recordul. În octombrie 1953, pe Lacul Iseo din Lombardia, a atins 242 km/h. Ambarcațiunea de record a fost retrasă în glorie. De atunci, a trecut printr-un proces de restaurare și a primit certificarea Ferrari Classiche.
Ultima apariție publică a fost în 2012, la o licitație RM Sotheby’s. A fost vândut atunci pentru 868.000 de euro. Acum este scos la vânzare de către duPont Registry cu un preț de pornire de 12 milioane de dolari (aproximativ 10,2 milioane de euro).