Angajații Volkswagen amenință cu greva. Producătorul continuă discuțiile cu sindicatele
Volkswagen ar putea exclude costuri de până la 1,5 miliarde de dolari dacă nu va închide fabricile din Germania, însă posibilele reduceri ale salariilor stârnesc reacții puternice din partea angajaților.
Lucrătorii Volkswagen au spus că vor susține compania în demersul de economisire de costuri dacă acest lucru va însemna că fabricile din Germania nu vor fi închise, dar a avertizat că producătorul auto se va confrunta cu o luptă istorică dacă va continua cu schimbările și cu tăierile de salarii, relatează Reuters.
Propunerea vine cu o zi înaintea celei de-a treia runde de negocieri între muncitori și conducerea companiei cu privire la reducerile salariale și la închiderea fabricilor din Germania, în cea mai acerbă dispută din ultimii ani care vizează cel mai mare producător de automobile din Europa. Volkswagen, la fel ca alți producători germani, – are probleme din cauza costurilor ridicate și a competiției din China.
Volkswagen este pus sub amenințarea grevelor
Sindicatul IG Metall, susținând că Volkswagen încearcă să facă reduceri de peste 17 miliarde de euro, a spus că oferta sa depinde și de participarea părților interesate, inclusiv a familiilor Porsche și Piech care controlează compania.
Într-o notă internă postată pe intranetul Volkswagen, membrul consiliului pentru resurse umane al producătorului auto a declarat că conducerea a salutat faptul că sindicatele sunt deschise la măsurile de abordare a costurilor forței de muncă și a capacității, dar a adăugat că închiderea fabricilor încă nu poate fi exclusă.
Thorsten Groeger, omul care conduce negocierile pentru sindicatul IG Metall, a spus că, dacă conducerea ar insista asupra închiderii uzinelor – o premieră pentru Germania în istoria de 87 de ani a grupului – lucrătorii Volkswagen ar intra într-un conflict cu compania așa cum nu s-a mai văzut până în prezent.
Exista posibilitatea ca de la 1 decembrie 2024, angajații din majoritatea fabricilor Volkswagen să intre în grevă. Volkswagen este de părere că, pentru a menține brandul principal într-o zonă de profitabilitate, sunt necesare schimbări, printre care se numără și scăderea salariilor cu 10%.