Angajaţii Porsche nu au voie pe Facebook!
Concurenţa în domeniul auto este foarte mare, iar teama de
spionaj industrial a căpătat proporţii aproape astronomice. Colac
peste pupăză, internetul este un mediu unde frecvent
„transpiră” informaţii despre noi maşini.
Pentru cei de la Porsche, Facebook a devenit inamicul public
numărul unu în ce priveşte teama de spionaj industrial. Motivul
principal: mesajele transmise între ei de către angajaţi, prin
intermediul Facebook, ar putea fi interceptate de
concurenţă (sau spioni ai concurenţei), astfel fiind
compromise planurile de viitor.
Prin urmare, pe calculatoarele din cadrul companiei
Porsche a fost banat facebook.com, iar unele zvonuri
afirmă că angajaţilor li s-a pus în vedere să renunţe la conturile
personale de pe Facebook, pentru a elimina orice suspiciune. Mai
mult, de pe calculatoarele de la serviciu nu se vor putea accesa
nici site-uri de comerţ precum Xing sau eBay.
Specialiştii de la Bloomberg comentează, totuşi, că
această decizie ar putea avea la bază alt motiv: scăderea
productivităţii muncii la birou, din cauza petrecerii din
ce în ce mai mult timp pe site-uri precum Facebook.
Nu ar fi de mirare ca astfel de decizii să fie luate, în scurt
timp, şi de alte companii auto, şi nu numai. E clar: prezenţa
Porsche pe facebook.com se va face de acum doar cu aprobare de
sus.