Angajații lui Elon Musk au ținut un secret față de șeful lor pe durata dezvoltării SUV-ului Model Y. Musk nu voia ca mașina să aibă volan. Echipa de dezvoltare i-a făcut totuși unul.
Elon Musk voia ca Model Y să fie o mașină complet autonomă. Și dacă se conducea singură, nu avea nevoie de volan. Inginerii de la Tesla, coordonați de Doug Field, nu au fost de acord. Așa că au lucrat în mare secret la o mașină cu volan, care permitea și să fie condusă, conștienți fiind că și tehnologia de rulare complet autonomă, și cadrul legislativ necesar pentru ea sunt încă departe.
Informația apare în cartea lui Tim Higgins, “Power Play: Tesla, Elon Musk și pariul secolului”. Reporter la Wall Street Journal, Higgins dezvăluie în lucrarea sa că Field se temea ca Musk să nu se implice în producția și designul lui Model Y. Așa că a făcut eforturi ca șeful său să nu afle despre volanul la care lucra alături de echipă.
Doug Field a părăsit Tesla la mijlocul anului 2018, în contextul unei relații tensionate cu superiorii săi. Elon Musk a vrut să aibă mai mult control asupra dezvoltării și producției, așa că l-ar fi îndepărtat pe Field. Aceștia au fost protagoniștii unor situații tensionate și în perioada de dezvoltare a lui Model 3, care a intrat în producție cu întârziere.
În 2019, Musk susținea că volanul va dispărea complet în viitorul apropiat, pentru că clienții își vor pierde interesul pentru el. Sistemul Autopilot de rulare semi-autonomă s-a dovedit a fi însă deficitar, în condițiile în care cei aflați la volan s-au bazat pe el ca pe un sistem complet autonom. Mai multe persoane au pierit, în ultimii ani, în accidente în urma cărora anchetatorii au găsit funcția Autopilot activată.
Tesla a început livrarea lui Model Y în martie 2020, în plină pandemie de coronavirus. Mașina a câștigat rapid popularitate. Un an mai târziu, Elon Musk susținea că acest model va deveni cel mai bine vândut din lume în 2022.