Temerile privind calitatea aerului şi scandalul Dieselgate din 2015 au schimbat total atitudinea faţă de diesel. Iată un nou motiv care urmează să descurajeze şi mai mult achiziţiile de maşini diesel: taxele pe motorină urmează să fie majorate, scrie Bloomberg.
Decenii la rând, guvernele din UE au impozitat motorina la o rată mai scăzută decât cea pe benzină, însă avantajul respectiv se diminuează rapid în contextul eforturilor de curăţare a mediului şi al consecinţelor scandalului Dieselgate. Astfel, atitudinea faţă de motorină, carburantul favorit la nivelul continentului de multă vreme, se schimbă.
„Ne aşteptăm la o creştere a taxei pe motorină în Europa“, a declarat Mark Williams, analist la Wood Mackenzie din Londra. „Pieţele mai mari urmează această direcţie, în care taxa pe motorină creşte mai rapid decât cea pe benzină“.
La nivelul UE, diferenţa medie dintre taxa pe motorină şi cea pe benzină a scăzut cu aproximativ o treime din 2015, la 12,5 eurocenţi pe litru, potrivit calculelor Bloomberg. La pompă, prima de preţ medie a benzinei la nivelul UE a coborât la numai 3 cenţi pe litru, cel mai scăzut nivel din 2008, relevă date separate.
Citeşte continuarea în Ziarul Financiar