Producătorii jură că găsesc tot felul de soluţii pentru înlocuirea materialelor din care sunt încă făcute majoritatea maşinilor. Unii dintre ei au trecut deja la fapte. De când ne preocupă soarta Pământului, implicit a noastră, am început să constatăm după tot felul de analize că majoritatea componentelor din care e făcută o maşină (mai ales combustibilii) sunt nocive. Că vorbim despre ce rămâne în urma arderilor sau că vorbim despre substanţele emise în timp prin degenerarea materialelor, nimic nu e bun pentru mediu.
Trebuie să acţionăm RAW, să folosim fibre vegetale, să adunăm mai mult bălegar de pe câmpii, să găsim alternativa pentru maşini mai bune la suflet cu mediul. Industriile fac şi ele paşi, iar din ce în ce mai mulţi furnizori de subansamble pentru maşini lucrează la rându-le cu furnizori de materie primă ecologică.
Cauciucurile au în compoziţie 30% un tip de carbon, un reziduu solid al procesului de ardere a petrolului. Mai simplu, e un fel de funingine folosită ca întăritor pentru cauciucuri. În timpul procesării şi al duratei de viaţă, acest fel de carbon poluează.
Studenţii americani de la Universitatea din Ohio sunt pregătiţi cu o revoluţie, conform Autoblog. Resturile menajere, mai ales cojile de ouă şi de roşii, înlocuiesc perfect în amestec acest rest de carbon din arderea petrolului. Cojile de roşii rezistă la temperaturi înalte, iar structura poroasă a cojilor de ouă ajută la fixarea cauciucului. Cindy Barrera, cercetător în acest proiect, spune că ambele soluţii individual şi împreună păstrează flexibilitatea cauciucului toată viaţa şi în orice condiţii, în comparaţie cu carbonul folosit azi. Compozitul din coji de ouă şi de roşii are o culoare maro-roşiatică. Universitatea din Ohio a vorbit şi despre procurarea materiei prime. Americanii consumă 100 de miliarde de ouă şi 13 milioane de tone de roşii în fiecare an. Jumătate din această cantitate e prelucrată în fabrici care le detegumentează. Katrina Cornish, şefa catedrei de materiale bio la Universitatea din Ohio, spune că astfel colectarea ar fi foarte uşoară, direct la sursă, plus că fabricile ar putea instala containere de colectare pentru consumatorii finali. Invenţia a fost deja brevetată şi titular este compania americană EnergyEne.