Am văzut noul BMW X1 la Frankfurt şi îţi spun primele mele impresii
Noul BMW X1 a fost prezentat în premieră mondială la Salonul Auto Frankfurt 2015. Eu am fost acolo, l-am văzut şi l-am pipăit, iar acum îţi spun cum a fost.
Înainte de toate, trebuie să ştii că maşina asta are la bază aceeaşi platformă ca BMW Seria 2 Active Tourer, ceea ce înseamnă că are (ai ghicit) tracţiune faţă (sau integrală) şi că interiorul e aproape identic cu cel al primului monovolum de serie din istoria producătorului auto german. Iar asta e bine.
Materialele sunt bune, poziţia la volan nu e foarte înaltă, iar spaţiile de depozitare sunt suficiente şi bine dimensionate. Totodată, locul pentru cap e uriaş, atât în faţă, cât şi în spate, deşi pe banchetă vor putea călători confortabil doar doi adulţi, fiindcă tunelul de transmisie e destul de înalt şi răpeşte din locul disponbil pentru tălpile picioarelor.
În rest, avem de-a face cu acelaşi sistem de infotainment iDrive, care a devenit unul dintre cele mai bune (dacă nu cel mai bun) de pe piaţă, controlat prin intermediul unui joystick combinat cu touchpad. Totodată, cadranele de bord sunt clasice, combinate cu un mic ecran color poziţionat la baza instrumentarului, în vreme ce catalogul de accesorii BMW e capabil să te ţină treaz multe ore dacă vrei să îţi configurezi maşina în cele mai mici detalii.