Am testat noile anvelope Michelin Primacy 3
Fiecare şofer, pe tot parcurul călătoriei, a fost însoţit de unul dintre piloţii români, Titi Aur, Alex Filip, Alina Bunica sau Sebastian Barbu, de patronul şcolii de şoferi „Teo”, Teodorescu Marius dar şi de specialistul Dominique Aimon, Michelin Group Vice-President of Scientific and Technical Communication.
Pentru a străbate traseul pănă în Bulgaria şi înapoi, jurnaliştii au avut de ales între mai multe modele Audi şi Volkswagen, echipate cu noile anvelope Michelin Primacy 3.
În ce priveşte consumul afişat în bordul maşinii (un VW Golf VI 2.0 TDI 140 CP), nu ştim sigur dacă a fost într-adevăr influenţat de noile pneuri, însă acesta s-a situat la valoarea de 5.7 litri/100 km. Un rezultat bun, spunem noi, ţinând cont de faptul că la bordul maşinii se aflau 4 pasageri iar aerul condiţionat a fost pornit pe tot parcursul traseului Arbanasi – Bucureşti.
Michelin spune că faţă de cei primii 4 competitori, anvelopa Primacy 3 oferă aderenţă excelentă la frânarea pe suprafeţe uscate sau umede şi la virarea pe carosabil umed. Acest fapt a fost demonstrat în cadrul testelor realizate în 2011 de către TÜV SÜD Automotive şi IDIADA. Un avantaj al acestei anvelope este acela că la 100 km/h, pe carosabil uscat, distanţa de frânare în cazul Michelin Primacy 3 a fost în medie cu 2,2 m mai mică decât în cazul anvelopelor concurente.
Noua anvelopă oferă siguranţă îmbunătăţită în trei domenii diferite de performanţă. Şi, ca în cazul tuturor anvelopelor Michelin, la randamentul kilometric sporit se adaugă şi reducerea consumului de carburant – în acest caz, până la 70 litri pe toată durata de viaţă a anvelopei.
Conform unui studiu realizat în 2010 de către GFK în cinci ţări (Franţa, Germania, Italia, Spania şi Marea Britanie), cel mai important element pe care consumatorii îl aşteaptă de la o anvelopă este siguranţa.
Aceasta implică mai mult decât performanţă optimă într-un anumit domeniu. Pe de altă parte, siguranţa nu este influenţată exclusiv de capacitatea de frânare, aşa cum viteza nu este singurul factor responsabil pentru producerea accidentelor.
Există foarte multe idei preconcepute legate de pericolele rutiere. Pentru a depăşi aceste prejudecăţi, Michelin se concentrează asupra unei înţelegeri mai corecte a accidentelor rutiere, cum ar fi de exemplu cunoştinţele dobândite în cadrul Centrului de accidentologie înfiinţat în cadrul Universităţii din Dresda.
În cadrul acestei universităţi, 20.000 de accidente rutiere care au avut loc în Europa într-o perioadă de timp de 10 ani au fost analizate în detaliu. Informaţiile au fost prelucrate cu scopul de a identifica tipurile de accidente, iar datele statistice obţinute au fost cu adevărat impresionante.
Studiul a relevat trei tipuri majore de accidente:
– Accidente în care este implicat un singur vehicul şi niciun pieton, cu sau fără obstacole.
– Accidente în care sunt implicate cel puţin două vehicule. Aceste accidente pot include coliziuni laterale, frontale, în partea din spate sau coliziuni în care sunt implicaţi şi biciclişti.
– Accidente în care sunt implicaţi un pieton şi un vehicul.
Condiţiile de drum sunt de asemenea importante, iar studiul a avut în vedere tipul de drum pe care a avut loc accidentul (urban sau rural), precum şi condiţiile meteo (uscat sau umed).
În plus, studiul arată că:
– 70% din accidente au loc pe suprafeţe uscate.
– 60% din accidente au loc în oraşe, la viteze reduse.
– 75% din accidente au loc pe drum drept (20% pe carosabil umed).
– 25% din accidente au loc în viraje (50% pe carosabil umed). Acestea sunt cele mai grave tipuri de accidente.
– 99% din accidentele pe carosabil umed, au loc pe porţiuni acoperite cu puţină apă.
Trecând de la teorie la practică, Michelin a luat în considerare toate aceste rezultate atunci când a definit proprietăţile noii anvelope Michelin Primacy 3. O echipă de 60 ingineri a lucrat timp de trei ani pentru a concepe această anvelopă. În cadrul Centrului Tehnologic şi al câtorva fabrici din cadrul Grupului, au fost produse aproximativ 25.000 anvelope prototip, cu scopul de a valida performanţele tehnice ale anvelopei şi procesele de producţie. Testele s-au desfăşurat pe mai mult de 20 milioane de km în întreaga Europă – din Germania de nord şi până în sudul Spaniei, – în diferite condiţii de utilizare.
Prioritatea strategică a echipelor Michelin, indiferent de linia lor de produs, este aceea de a dezvolta anvelope care să ofere simultan performanţe superioare în domenii diferite. Provocarea o reprezintă îmbunătăţirea calităţii într-un anumit domeniu, fără ca acest lucru să afecteze calitatea dintr-un alt domeniu.
Aceasta este ideea care a stat la baza dezvoltării anvelopei MICHELIN Primacy 3.
Cu alte cuvinte, anvelopa MICHELIN Primacy 3 reduce consumul de carburant (până la 70 litri pe întreaga durată de viaţă a anvelopei(1)) şi permite creşterea randamentului kilometric. Astfel, noua anvelopă oferă echilibrul optim al performanţelor, caracteristic tuturor anvelopelor Michelin: siguranţă îmbunătăţită, eficienţă energetică şi longevitate sporită.