Am atins noua Alfa Romeo Giulia QV în toate locurile. Şi a fost bine

Autor: Adrian Mihălţianu 15 sept. 2015 Știri auto

Noua Alfa Romeo Giulia a fost prezentată publicului larg la Salonul Auto Frankfurt 2015, iar eu am fost acolo ca să o văd, să o ating şi să o miros. Sigur, nu e prima dată când noua Giulia îşi face apariţia, prima dată fiind în urmă cu câteva luni, când a fost văzută de un grup restrâns de oameni, însă acum îşi arată feţişoara sa frumoasă în cadrul celui mai important eveniment auto german al anului, adică fix în mijlocul rivalilor pe care va încerca să îi învingă, şi anume BMW M3, Mercedes-AMG C63 şi Audi RS4.

După cum ai observat, am vorbit doar despre versiunile sportive ale berlinelor de dimensiuni medii construite în Germania, iar motivul pentru asta e că Alfa Romeo a venit la Frankfurt doar cu versiunea Quadrifoglio Verde (QV) a noii Giulia, care se laudă cu un V6 biturbo de 2,9 litri ce dezvoltă 510 CP. Şi tracţiune integrală. Şi o distribuţie a greutăţii pe punţile faţă/spate de 50/50. Şi o grămadă de fibră de carbon. Şi un record impresionant pe Nürburgring. De fapt, am rămas cu gura căscată când pe ecranele de la standul Alfa Romeo a apărut următoarea imagine în timpul conferinţei de presă.

Da, ai văzut bine, e mai rapidă decât un Lambo. Dar să trecem la lucruri palpabile.

La prima vedere, mi s-a părut că noua Alfa Giulia arată ciudat, că unele porţiuni sunt exagerate şi că per total nu e suficient de elegantă. Dar la a doua vedere (sau a treia, nu mai ţin minte), m-a lovit: e, într-adevăr, o Alfa Romeo.

Formele curg fără efort dintr-o parte în alta a caroseriei, iar proporţiile sunt cât se poate de corecte. Nu ştiu cum vor arăta variantele mai ieftine şi mai puţin puternice, fiindcă nu am primit nici o informaţie în acest sens, dar pentru mine e clar că Giulia QV e demnă de numele Alfa Romeo.

Interiorul a fost, pentru mine, o surpriză extrem de plăcută. Bancheta din spate e profilată pentru două persoane, ceea ce înseamnă că ghinionistul care stă pe locul din mijloc o să fie aruncat dintr-o parte în alta în viraje, în vreme ce norocoşii de pe laterale o să fie ţinuţi cât de cât în loc.

În faţă, scaunul şoferului (care are cadru din fibră de carbon, apropo) se simte ca şi cum te-ar strânge în braţe atunci când te aşezi la volan, iar toată planşa de bord e minimalistă şi pune accentul pe şofer, aşa că nu eşti distras de nimic. Există un ecran (nu e touchscreen) integrat foarte bine pe consola centrală, iar volanul e o minunăţie, însă nu sunt foarte sigur cum o să se simtă în timpul mersului cu ditamai butonul de pornire şi oprire a motorului montat în partea din stânga jos.

Toată întâlnirea asta a fost cu atingeri. Un deget aici, o mână acolo…

Materialele sunt demne de zona premium, iar calitatea construcţiei este solidă. Dar nici nu ar avea cum să fie altfel, având în vedere că preţul de pornire pentru Alfa Romeo Giulia QV este de 72.000 de euro în Germania.

Sunt curios cum va arăta şi cât va costa o Giulia pentru toată lumea, dar pentru mine e destul de clar că Alfa s-a întors. În sfârşit.

VIDEO:


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide