Atmosfera de competiţie în stil Opel este asigurată de departamentul OPC (Opel Performance Cars). Iar Alin Albu, împreună cu echipa ProMotor, va degusta senzaţiile de pe pista de la Duddenhofen, din Germania, în perioada 21-24 octombrie la bordul unor maşini Opel speciale.
Opel Corsa OPC Nurburging Edition, un model limitat la doar 500 de exemplare, se laudă cu un motor de 210 CP, iar şasiul şi suspensia au setări speciale pentru un comportament cât mai sportiv, beneficiind de aportul specialistului Bilstein. Frânele sunt semnate de Brembo, iar maşina dispune şi de un foarte necesar diferenţial mecanic pe puntea faţă.
Opel Insignia OPC Unlimited este vârful de gamă al apreciatei game Insignia, iar „Unlimited” înseamnă că limitarea electronică a vitezei maxime la 250 km/h este eliminată. Insignia OPC Unlimited atinge, astfel, 270 km/h, punând la muncă toţi cei 325 CP şi tracţiunea integrală.
Iată şi comentariul în urma căruia Alin Albu a fost desemnat câştigătorul concursului Promotor Opel OPC:
Desi sunt pasionat de motorsport si imi place pilotajul sportiv, nu sunt un fan al vitezelor de top de peste 200 km/h, si mai ales pe drumurile publice, fie ele si autostrazi. Asta pentru ca la viteze maxime mari (de peste 200km/h) oricand poate interveni ceva neprevazut (explozie de cauciuc, o masina din fata sa schimbe banda fara sa se asigure, un animal sa iti sara in fata – am vazut chiar si in austria si germania accidente cauzate de iepuri, vulpi etc) si atunci nu mai poti controla situatia, esti la mana norocului si a sansei. Asa ca prefer condusul sportiv pe drumuri mai virajate in detrimentul autostrazilor.
Imi aduc aminte cu placere de o cursa de viteza in coasta de acum cativa ani de la Mosteni, pe langa Slatina, la care am participat cu un opel corsa gsi, pe care il modificasem putin pentru a-i mari performantele. Traseul, inchis circulatiei in acea zis, era pe un drum judetean (deci suprafata de rulare nu era tocmai perfecta) pe marginea Oltului si a produs multa adrenalina participantilor deoarece aliniamentele se succedau rapid virajelor stranse si acelor de par. Inainte de finish era un aliniament de 4-500 m pe care am atins ~190 km/h, insa faptul ca masina era foarte mica, usoara si zgomotoasa iar drumul ingust si valurit avea numai copaci pe margine, au amplificat enorm senzatia de viteza si simteam ca traseul nu se mai termina…
Aici este masina despre care am povestit (dar la o alta cursa), si care intre timp am dat-o: http://www.youtube.com/user/ALN1983#p/a/u/1/_82YE_f3gSI.