Potrivit unor surse apropiate uzinei din Cassino, Alfa Romeo Giulietta a ieșit din fabricație pe data de 22 decembrie. Niciun succesor direct nu este programat în acest moment, cu toate că planurile s-ar putea schimba odată cu integrarea alături de PSA în grupul Stellantis.
Finalul de carieră al compactei italiene fusese anticipat încă de la începutul anului, când au apărut primele informații „pe surse”. Alfa Romeo Giulietta a fost produs timp de 10 ani, chiar dacă întreaga sa carieră a fost una discretă, ca să folosim cuvinte blânde.
Soarta Giuliettei a stat multă vreme în cumpănă, dar acum este oficial. Niciun exemplar al modelului nu a mai fost produs în ultima săptămână. Potrivit unor surse din industrie, data ieșirii din fabricație a Giuliettei ar fi trebuit să fie 4 ianuarie, dar planurile au fost devansate.
Modelul italian, care ar fi trebuit să fie un concurent pentru Audi A3, nu are în acest moment niciun succesor anunțat în planul de modele. Chiar dacă nu s-a bucurat de un succes deosebit, Giulietta a avut o contribuție importantă la menținerea mărcii Alfa Romeo pe linia de plutire.
Volumul de vânzări din primul an de carieră – 78.911 unități – se arăta promițător. Cu toate acestea, deja din 2012 a început declinul, accelerat și de supremația SUV-urilor. Cele două facelifturi operate în 2013 și 2016 nu au ajutat nici ele prea mult. În 2019, Alfa Romeo a produs puțin mai mult de 15.000 de exemplare ale modelului Giulietta.
Odată cu retragerea modelului Giulietta, Alfa Romeo își ia rămas bun de la segmentul compact. Cel puțin până la lansarea primului său SUV compact, Tonale. Acesta a fost prezentat anul trecut la Geneva sub formă de concept și arată promițător. Tonale nu va ajunge însă la clienți decât spre finalul anului viitor. De asemenea, fuziunea FCA cu grupul francez PSA aduce speranțe noi că italienii vor introduce noi modele realizate folosind platformele electrificate ale francezilor.