Pentru cei nemulţumiţi cu esteticul pe care îl promovează noua Alfa Romeo Giulia, există oricând episoade anterioare, dar contemporane, care îţi pot bucura ochii oricând. Una dintre cele mai elocvente este Alfa 4C, la care poţi să te uiţi timp îndelungat fără să te simţi prost că pierzi vremea.
Dar apoi, problema – adcă poţi să-i spui aşa – Alfei 4C este că nu epatează prin număr impresionant de cai-putere. Nu are nevoie, ce-i drept, pentru că cei 241 de cai-putere, asociaţi unei mase de doar 995 de kilograme, fac din 4C o sportivă cu pedigree – 0-100 km/h în 4,5 secunde. Cu toate că avem fantezii cu o viitoare 4C animată de V6-ul de 3,0 litri semnat de Ferrari, ştim că ingredientul Alfei 4C nu este puterea, ci masa scăzută (care ar creşte, cu un motor mai mare sub capotă).
Dar apoi, cum ar fi o Alfa Romeo 4C cu motorul de 1.742 cmc, dar supraalimentat pentru a livra mai multă putere? Au găsit nemţii de la Pogea Racing răspunsul: ar fi incredibilă. Pachetele celor de la Pogea duc motorul I4 la 293 CP (cu 415 Nm) şi apoi la 312 CP (şi 435 Nm). Păstrându-şi masa sub o tonă, dozele de putere suplimentară îi modifică substanţial parametrii de performanţă: ajunge să facă 0-100 km/h în 3,9 secunde şi să atingă pragul de 300 km/h.
Şi, în ciuda noilor caracteristici, cei de la Pogea au reuşit să nu-i strice din frumuseţe prin a o împopoţona inutil. Toate elementele de caroserie sunt acolo cu un scop tehnic. Ceea ce o face, parcă, şi mai frumoasă, în uşoara ei obscuritate.
via Carscoops