Alfa Romeo 4C Spider este acel gen de maşină care ajunge foarte repede în visurile noastre – motor median, caroserie foarte uşoară, un design nemuritor şi un sunet preparat cu atenţie pentru a-ţi face piele de găină. Cu o caroserie care cântăreşte doar 107 kg, fiind din fibră de carbon, Spiderul a fost ranforsat cu o bară transversală în compartimentul motor şi mai diferă de Coupe şi prin roll-bar-ul de aluminiu care protejează capetele pasagerilor în caz de răsturnare.
Maşina se lansează cu un pavilion textil rabatabil la orice viteză, dar va fi disponibil mai târziu şi un pavilion din fibră de carbon. În afara elementelor aerodinamice suplimentare faţă de 4C Coupe, mai avem şi o evacuare centrală Akrapovic din titan, înconjurată de fibră de carbon, şapte culori exterioare, patru tipuri diferite de jante şi patru tipuri diferite de etriere de frână.
Sunetul evacuării va fi „ajutat” de trei noi prize de aer, în timp ce sunetul sistemului multimedia este asigurat de firma Alpine. În fine, la interior avem şase combinaţii de culoare pentru tapiţerie, bazate pe piele neagră, roşie sau Tobacco, în funcţie de opţiunile alese, un ecran digital cu diagonala de 7 inci care înlocuieşte complet indicatoarele de bord analoage, dar şi o direcţie care nu este asistată, pentru ca şoferul să simtă perfect şoseaua, fără distrageri. Având în vedere greutatea mică a maşinii (are doar 10 kilograme în plus faţă de Alfa Romeo 4C Coupe), nici nu era nevoie de servo…
4C Spider este capabil să prindă suta cu plecare de pe loc în sub 4.3 secunde, iar acceleraţiile laterale pot atinge 1.1 g fără ca maşina să derapeze. Explicaţiile stau în greutatea de doar 905 kg a maşinii, raportată la cei 240 CP dezvoltaţi de motorul de 1750 cmc turbo cu injecţie directă de carburant.