Al optulea an consecutiv de vânzări-record pentru BMW, cu un total de 2.490.664 de automobile
BMW Group a reuşit al optulea an consecutiv de vânzări record, cu un total de 2.490.664 (+1,1%) de automobile BMW, MINI şi Rolls-Royce livrate global în 2018. Peste 140.000 de automobile electrificate (electrice şi hibride plug-in) livrate la nivel global. Cele mai bune date din istorie au fost obţinute atât de BMW, cât şi de Rolls-Royce, în timp ce portofoliul de automobile BMW şi MINI electrificate al companiei a înregistrat creştere de 38,4% în comparaţie cu anul precedent. Acest rezultat al vânzărilor reconfirmă poziţia BMW Group de principal constructor de automobile premium la nivel global.
Cei mai importanţi vectori de creştere a mărcii au fost modelele BMW X: datorită introducerii BMW X2 la începutul anului 2018 şi extinderii producţiei BMW X3 în China şi Africa de Sud, alături de SUA, vânzările totale ale familiei BMW X au crescut cu 12,1%, la 792.590 de unităţi.
Aceasta înseamnă că aceste modele SAV premium reprezintă 37,3% din totalul vânzărilor BMW în 2018 (33,8% în 2017). Un alt vector semnificativ de creştere pentru marcă a fost BMW Seria 5, care a fost disponibil integral pe toate pieţele în 2018. Vânzările celui mai popular sedan business premium din lume au crescut cu 12,7% în 2018, totalul livrărilor către clienţii de pe mapamond fiind de 328.997 de unităţi.
Asia a adus o mare parte din creşterea vânzărilor companiei în 2018, China continentală înregistrând o evoluţie solidă datorită, în parte, disponibilităţii complete a BMW Seria 5 şi popularităţii BMW Seria 1 Sedan, model produs local.
America a contribuit şi ea la creşterea totală a vânzărilor BMW Group, BMW fiind singurul producător premium consacrat care a obţinut o creştere a vânzărilor în SUA în 2018. Incertitudinea politică şi economică pe mai multe pieţe înseamnă că vânzările totale BMW şi MINI din Europa sunt la acelaşi nivel ca şi anul trecut.
BMW Group a fost primul producător premium din Marea Britanie, unde compania şi-a mărit şi cota de piaţă. Creştere a cotei de piaţă a fost realizată şi în Germania, unde vânzările totale BMW & MINI în 2018 au fost mai mari decât în anul precedent.