Clujul a făcut un prim pas important pentru reţeaua de metrou. Primăria a alocat pentru 2018 suma de 3,48 de milioane lei pentru studiul de prefezabilitate şi diverse alte studii privind introducerea metroului în oraş. Alte 23 de milioane de lei vor fi folosiţi pentru cumpărarea de tramvaie, dintr-un total de 227 de milioane, toţi bani europeni. Pentru troleibuze ar urma să se cheltuie 12 milioane dintr-un total de 116.
“Clujul nu va putea evita discuţia despre metrou. Este un proiect pentru următorii 15-20 de ani”. Acesta a fost mesajul rostit în 2017 pe două voci: primarul Emil Boc şi viceprimarul Dan Tarcea.
În viziunea Primăriei, metroul clujean ar trebui să lege Floreştiul sau chiar Gilăul de Apahida. Trebuie luată în considerare realitatea de peste 20 de ani, nu cea de acum. Numai că studiul pe care îl va comanda municipalitatea nu va fi atât de cuprinzător.
Recent, viceprimarul Dan Tarcea citat de Ziua de Cluj: “Nu putem aloca bani pentru studii în Floreşti, Gilău sau Apahida. Îl vom face numai pentru Cluj-Napoca. Dacă şi alţii vor dori metrou, vor trebui să îşi comande propriile studii, chiar dacă ştim că bugetele din comune nu sunt atât de mari. Am vrea, pentru o maximă eficienţă, ca linia de metrou să lege comunele din est şi din vest”.
Citeşte articolul complet în Businessmagazin.ro