Adio, Mercedes-Benz SL!
Mercedes-Benz SL Class a fost, până de curând, cel mai longeviv roadster produs de grupul Daimler. Intrată în producţie în 2002, generaţia care tocmai a ieşit din scenă pe 5 decembrie a fost asamblată la fabrica din Bremen, Germania.
Uzina a fost locul în care s-a produs şi fosta generaţie de Mercedes SL, a cărei carieră de 12 ani pe piaţa auto o apropie de recordmanul din gama germanilor, off-roaderul G Class. În total, fabrica a produs din 1989 şi până acum, nu mai puţin de 370.000 de exemplare ale roadsterului.
Probabil cel mai dorit SL din toate timpurile ar putea fi considerat legendarul SL 73 AMG, un lup în blană de miel, echipat cu un monstru mecanic de 7,3 litri şi 595 CP, ce reuşea un sprint de la 0 la 100 km/h de 5,8 secunde şi atingea o viteză maximă de 298 km/h, fără limitare electronică. Nişte cifre răvăşitoare pentru nivelul anului 1995.
Ultimul SL din actuala generaţie a ieşit de pe linia de producţie echipat cu motorizarea V6 de 3,5 litri şi 315 CP, afişând culoarea Grey Iridium, precum şi numărul de exemplare produse din generaţia lui, pus la vedere, chiar pe parbriz: 169.434 maşini.
Codificat intern drept R320, cabrioletul dotat cu hard-top a beneficiat de două facelifturi, unul moderat, primit în 2006, iar altul în 2008, acesta din urmă implementând o parte frontală orientată după Mercedes-Benz CLS.
Acea parte a fanilor roadsterului german care erau şi împătimiţi ai produselor Apple au un motiv în plus să regrete faptul că SL ajunge la finalul carierei. Acesta era automobilul pe care Steve Jobs îl conducea în fiecare zi, fără număr de înmatriculare.
Viitorul SL va intra pe în fabricaţie pe 15 decembrie 2011, urmând să fie prezentat oficial în cadrul Salonului Auto de la Detroit, de anul viitor. Prima jumătate a lui 2012 va fi marcată de lansarea roadsterului pe piaţa europeană.