Ferrari a prezentat în urmă cu câteva zile noul Roma Spider, versiunea cabrio a modelului cu același nume lansat în 2020. Potrivit celor susținute de oficialii producătorului cu sediul la Maranello, această versiune reprezintă o reinterpretare modernă a stilului de viață italian extravagant al anilor ’50 și ’60.
Odată cu dezvăluirea noului model, nu puțini au fost cei care au început să se întrebe care este soarta modelului Portofino, și asta pe bună dreptate. Ei bine, decizia celor de la Ferrari ar putea să îi întristeze pe fanii acestui model, întrucât constructorul italian a anunțat acum oficial că Portofino a ajuns cu această ocazie la capăt de drum, potrivit Carscoops.
La fel ca Roma Spider, și Ferrari Portofino era echipat cu aceeași unitate de motorizare V8, cu capacitate de 3.9 litri. Portofino a apărut pe piață pentru prima dată în anul 2017, în urmă cu aproape trei ani primind o serie de îmbunătățiri. Cu acea ocazie, Ferrari ne făcea cunoștință și cu noul Portofino M!
În aceste condiții, înțelegem că Ferrari Portofino va fi retras de pe piață, locul său urmând să fie luat de noul Roma Spider. Decizia italienilor poate fi catalogată ca fiind una normală, fiind greu de crezut că cele două modele ar fi putut exista în portofoliul Ferrari în același timp, în ciuda diferențelor dintre cele două modele.
Roma Spider este primul model Ferrari care folosește exclusiv un material textil pentru plafon începând din 1969 și până astăzi. Plafonul poate fi retractat în numai 13.5 secunde prin apăsarea unui singur buton. Unitatea V8 este capabilă să dezvolte 620 de cai putere și un cuplu maxim de 760 Nm, în timp ce transmisia este asigurată prin intermediul unei cutii automate cu opt trepte. Astfel, Roma Spider se poate lăuda cu o viteză maximă de 320 km/h, în timp ce accelerația de la 0 la 100 km/h poate fi realizată în 3.4 secunde.