Care este adevăratul motiv pentru care șeful de la Ferrari și-a dat demisia?

Autor: Elena Luchian 11 dec. 2020 Știri auto

Șeful de la Ferrari a luat o decizie uluitoare. Louis Camilleri și-a dat demisia din funcția de CEO al companiei. Camilleri fusese ales pentru această funcție în 2018, după moartea lui Sergio Marchionne. Care este adevăratul motiv al despărțirii?

GALERIE FOTO

Președintele Ferrari, John Elkann, va prelua și funcția de CEO, până când va găsi pe cineva care să-i ia locul. Louis Camilleri și-a dat demisia, iar decizia a fost aplicată imediat. Acesta a invocat motive personale, fără să dea alte explicații.

Consiliul de administrație trebuie să-i găsească rapid un înlocuitor permanent. Membrii CA au mai trecut printr-o procedură asemănătoare în 2018, după moartea lui Sergio Marchionne.

Pe durata mandatului lui Camilleri, Ferrari a înregistrat cifre impresionante, iar cererea pentru modelele constructorului italian de mașini sport a rămas la același nivel, în ciuda pandemiei de coronavirus. Mai mult, acțiunile Ferrari la bursa din Milano au atins o valoare record luna trecută: 182,95 euro.

Camilleri se retrage din cauza stării precare de sănătate?

Decizia vine la scurt timp după ce Camilleri a fost internat din cauza unor complicații după ce a fost infectat cu COVID-19. În vârstă de 65 de ani, italianul se află acum acasă, în convalescență. Starea sa precară de sănătate pare să fie motivul despărțirii de Ferrari după doar un an și 5 luni în funcția de CEO al companiei.

Dar un reprezentant Ferrari a anunțat că nu boala este motivul principal, lăsând loc altor speculații.

Camilleri era omul dispus să ajute Ferrari să se conformeze restricțiilor tot mai dure impuse de Uniunea Europeană în ceea ce privește emisiile. Compania anunța că aproximativ 60% dintre modelele sale vor primi un sistem de propulsie hibrid până în 2022. Camilleri scotea însă din calcul, cel puțin pentru moment, posibilitatea ca Ferrari să construiască mașini electrice.

Italianul a lansat însă, un discurs vehement la adresa Uniunii Europene. “Nu-și dau seama că mașini ca Ferrari, de exemplu, sunt conduse atât de rar!”, a spus Camilleri. “Dacă am compara un Ferrari cu motor V12, care rulează 3000 de kilometri pe an, cu o mașină mică de oraș care este folosită zilnic, Ferrari are emisii mult mai reduse”, a explicat acesta.


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide