ADAC avertizează: portbagajele de acoperiş, nesigure în caz de impact
ADAC, una dintre cele mai respectate organizaţii din domeniul autocluburilor, la nivel mondial, a anunţat rezultate dezamăgitoare pentru portbagajele de acoperiş disponibile la vânzare în Europa.
Testul la care au supus germanii dispozitivele a vizat aspecte precum designul, versatilitatea şi manevrabilitatea acestora, dar proba supremă a constat în montarea cutiilor pline cu bagaje, pe acoperişul unei maşini, înaintea unui impactul frontal.
Astfel, proba a relevant faptul că, dintre cele 8 modele de portbagaje testate, doar patru au putut obţine calificativul „bine”, o mare parte din cutii având sisteme de prindere lipsite de precizie, fapt ce a necesitat intervenţii tehnice din partea ADAC.
Modelul Daytona 500 de la MAC a ieşit pe ultimul loc, în testul celor de la Adac. Nu numai că portbagajul nu a rămas fixat în şine, dar clapeta acestuia a cedat în urma şocului, deschizându-se şi proiectând schiurile afară, iar plasticul a cedat.
Locul I a revenit modelului Thule 800, care a fost apreciat nu doar pentru aerodinamica şi securitatea pe care le oferă, ci şi pentru uşurinţa în folosire, însuşiri ce compensează spaţiul de depozitare mai mic cu o treime decât al concurenţilor.
Organismul german recomandă ca, la cumpărarea unui portbagaj pentru acoperiş, clienţii să verifice atent dimensiunile acestuia, deoarece nu toate modelele sunt proiectate astfel încât să poată primi schiuri.
În cazul în care există, totuşi, schiuri în portbagajul de plafon, este indicat ca acestea să fie plasate sub alte bagaje sau chiar să fie învelite cu pături, pentru ca marginile tăioase ale acestora să fie expuse cât mai puţin, în cazul unei coliziuni.