Acum şi cabrio: maşina cu cel mai greu nume de ţinut minte
Când cei de la Top Gear (Grand Tour) făceau mişto de numele Huayra al modelului Pagani, am zis că au englezii o problemă cu pronunţia. Ei, bine, chiar ţi se plimbă limba-n gură. Dar nu de pronunţia numelui, ci de minunţia asta de te lingi pe bot când o vezi. Este cabrio, este model nou şi va fi lansat la Geneva. Ca să încheiem rapid cu introducerea, Huayra e zeul vântului în mitologia indiană.
Huayra cabrio e rapidă ca vântul pentru că e şi mai uşoară, are cu 6% mai puţine kilograme decât monstrul coupe. Numai 1.280 de kg şi un motor AMG V12 DE 6 litri şi 765 de cai. Acelaşi care pe un Mercedes scoate în jur de 630. Cuplul de 1.000 Nm ajunge “pe” asfalt de la 2.400 de rpm ale motorului. Cutia este automat[ cu 7 viteze.
Maşina din fibră de carbon are şi suspensii dintr-un aliaj nou, mai uşoare cu 25% decât cele de pe modelul-bază. Pentru cei foarte tehnici dintre voim, frânele sunt carbon-ceramică şi au dimensiunile 380 x 34 mm cu 6 pistonaşe pe faţă şi 4 pe spate.
Pagani Huayra Cabrio are două tipuri de plafoane, unul din carbon cu sticlă la mijloc şi altul din material textil şi din carbon.
Italienii produc doar 100 de bucăţi, iar preţul unitar e 2.3 mil. euro.
PAGANI HUAYRA CABRIO 2017 (GALERIE FOTO)