România are în prezent 280 de kilometri de autostrăzi în lucru, care vor costa circa 6 miliarde de lei, adică 21 de milioane de lei pe kilometru
Radiografia şantierelor de autostrăzi din România la final de octombrie arată că cea mai mare parte a tronsoanelor aflate în construcţie pe plan local au stadii fizice de execuţie de circa 30 – 40%, având ca dată estimată de finalizare anul viitor sau 2017, potrivit datelor furnizate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
În timp ce un singur tronson se apropie de un stadiu fizic de execuţie de 90%, şi anume lotul al doilea al autostrăzii Timişoara-Lugoj, având reale şanse de a fi deschis circulaţiei chiar anul acesta, adică mai devreme comparativ cu termenul contractual de finalizare, în schimb pe sectorul Suplacu de Barcău-Borş nu s-au realizat niciun fel de lucrări de execuţie până acum, deşi contractul a fost semnat încă din luna mai. Tronsonul Suplacu de Barcău-Borş a fost început de americanii de la Bechtel, însă în 2013 contractul a fost reziliat, deşi acest sector de autostradă era terminat pe jumătate, astfel că statul s-a trezit în situaţia în care a fost nevoit să caute noi constructori.
Un tronson avansat este şi cel de mai puţin de 9 kilometri între Gilău şi Nădăşelu, cu un stadiu fizic de execuţie de 62% şi termen de finalizare în aprilie anul viitor.
Citeşte mai departe şi află pe ce se duc 6 miliarde de lei
VIDEO Întâiul şofer al Rusiei testează concurentul Daciei Logan
Atenţie, Tesla! Vine Aston Martin electric de 1000 de cai-putere
VIDEO Cum arată noua versiune de top a Daciei Logan – GALERIE FOTO
Europa desenează, China copiază – GALERIE FOTO cu cele mai tari modele copiate de chinezi
Cauciucurile de iarnă, obligatorii înainte de 1 noiembrie. Ce spune Brigada Rutieră