Acesta este primul Ferrari LaFerrari second-hand din lume – GALERIE FOTO
În ciuda strategiilor încercate de di Montezemolo pentru a combate vânzarea pe piaţa second-hand a valoroaselor lui produse, Ferrari a ajuns victima speculei auto. Luca di Montezemolo a declarat cu ceva timp în urmă că ceea ce-şi doreşte pentru Ferrari este o imagine exclusivistă, iar în această direcţie a făcut câteva demersuri: a setat un target de vânzări mai mic (adică fix ceea ce nu-şi doreşte niciun alt producător din lumea asta), încurajând totodată clienţii să-şi personalizeze maşina comandată şi oferind consiliere prin serviciul Ferrari Centro Stile; apoi a intervenit cu condiţii în cazul achiziţiei unor anumite modele, pentru ca bişniţarii cu mulţi bani să nu facă bani de pe urma produselor Ferrari.
De exemplu, în cazul lui LaFerrari, Luca di Montezemolo a cerut celor care doresc să se încrie pe lista posibibilor cumpărători să prezinte dovada posesiei a încă cinci exemplare Ferrari, dintre care două să fie modele recente. Dorinţa de a deţine ceva rar este kriptonita oamenilor bogaţi, iar domnul di Montezemolo ştie asta. Drept urmare, chiar şi cu aşa condiţionare, lista de cumpătători pentru LaFerrari număra la un moment dat 700 de nume – iar producţia modelului se opreşte la 499. Unul dintre aceştia 700, un filipinez, şi-a cumpărat în 2013 „în mare grabă” un F12 Berlinetta doar pentru a avea cinci Ferrari-uri în garaj şi pentru a se putea înscrie pe listă – desigur, fără nicio asigurare că va deveni proprietar de LaFerrari.
Din păcate, până când şeful Ferrari nu va putea… obliga încuraja clienţii cu un serviciu buy-back ofertant (lucru la care sigur se gândeşte acum), va fi supus riscului de a-şi vedea maşinile pe piaţa second-hand. Să luăm cel mai recent caz: LaFerrari.
Pe site-ul de vânzări auto second-hand mobile.de a apărut în 2014 un anunţ cu Ferrari LaFerrari, al cărui proprietar este o casă de licitaţii nemţească, SEMCO GmbH. Aşadar, celor minim 300 de clienţi care nu au pus mâna încă pe supercarul hibrid animat de un V12 aspirat de 6,2 litri li s-a mai dat o şansă. Una foarte… costisitoare. Cei de la SEMCO cer 2,38 milioane de euro – preţ care include şi TVA-ul pentru Germania.
În schimbul acestei sume viitorul proprietar primeşte exemplarul 1/499 al lui LaFerrari cu 200 de kilometri la bord. Pe lângă acceleraţia 0-100 km/h în mai puţin de trei secunde şi viteza maximă de 349 km/h, cel care îl va achiziţiona se va putea lăuda cu cel mai scump LaFerrari din lume. Cel puţin deocamdată.