Cea mai veche mașină înmatriculată în luna septembrie, în România, anul acesta, a fost construită în urmă cu 87 de ani. „Bunicuța” a supraviețuit celui de-al doilea război mondial și acum va circula pe străzile din Iași.
Cel mai vechi autoturism „old timer” înmatriculat în septembrie în România a primit numere de Iași.
Potrivit statisticilor Direcției Generale Permise și Înmatriculări, mașina, un Fiat 508C Balilla, cu o putere de 24 kw și cu capacitate cilindrică 1089 a fost fabricată în iunie 1937.
Este cu doar o lună mai „bătrână” decât un alt autoturism de colecție, adus în România în luna septembrie, și înmatriculat la Brașov. În cel de-al doilea caz vorbim de un Mercedes Benz 230 Cabrio B.
Fiat 508C Balilla este una dintre cele aproape o mie de autoturisme second-hand înmatriculat în acest județ în septembrie.
Numărul mașinilor la mâna a doua intrate astfel în circulație, în județ, a reprezentat 84% din totalul înmatriculărilor din ultima lună, precizează Ziarul de Iași.
La nivel național, din cele peste 37.600 de autoturisme înmatriculate luna trecută, 76% au fost second hand și doar 24% erau noi.
Trei dintre mașinile la mâna a doua au fost fabricate înainte de 1940 și au ajuns la proprietari din Iași, Brașov și București. Cel mai vechi dintre acestea este autoturismul Fiat 508C Balilla.
Un site de specialitate din Letonia precizează că pe panourile publicitate de acum opt decenii, producătorul „a încercat inițial să-l poreclească Nuova Balilla 1100, dar șoferii l-au numit întotdeauna doar 1100. A fost produs în 57.000 de unități în versiunile Cabriolet, Saloon și Sunroof Sedan”.
Tot în septembrie, la Brașov, a fost înmatriculat un Mercedes-Benz 230 B Cabrio (W143) fabricat în iulie 1937.
Acesta s-a „născut” cu doar o lună mai târziu decât Fiat-ul 508C Balilla.
În top 3 cele mai vechi mașini înmatriculate în România luna trecută intră și modelul Bugatti VP 57 Ventoux AD Cupe, fabricat în 1939. Acesta a fost înmatriculat la București.