Cartea de vizită a bolidului Porsche 9ff GT9-R
este, într-adevăr, impresionantă: 1.120 CP şi un
cuplu maxim de 1.000 Nm, demaraj 0-100 km/h în mai puţin de 3
secunde, iar până la 300 km/h în 12,9 secunde, viteză maximă de 414
km/h, omologată ca record, un preţ de peste 800.000 euro. Plus o
serie limitată la doar 20 de exemplare.
Ei bine, o astfel de vedetă trezeşte interesul oricărui
împătimit milionar, aşa încât bolidul a făcut o escală în Anglia,
pentru a-şi demonstra capacitatea pe circuitul Bruntingthorpe
Proving Ground, din Leicester. Unde a fost foarte rapid,
într-adevărt, dar cu un preţ foarte mare.
Mai exact, pilotul lui 9ff GT9-R a frânat violent de la
350 km/h, maşina s-a dezechilibrat şi a ieşit de pe pistă,
pe terenuil denivelat, cu iarbă. Din fericire, maşina nu s-a
răsturnat, iar pilotul nu a fost rănit – însă, din punct de vedere
mecanic, maşina a fost declarată aproape
epavă.
Păcat, deoarece înaintea acestui incident fatal tocmai stabilise
un record de viteză pe distanţă pentru circuitul britanic. Conform
celor de la 9ff, dacă linia dreaptă a circuitului ar fi fost mai
lungă, maşina ar fi atins 400 km/h fără probleme.
Acum, însă, cei de la 9ff au o altă mare problemă:
bolidul care a devenit daună totală era chiar maşina cu
numărul 0/20 – adică prima şi singura produsă până acum.
Nu ştim cât le va lua să o refacă, dar, cel mai probabil, o vor
upgrada, pentru a depăşi recordul neoficial al lui Keating TKR, de 418 km/h.