Producția de autoturisme din România a crescut substanția în luna noiembrie a acestui ani, conform datelor transmise de ACAROM.
Doar în noiembrie, în România au fost produse un numar de 48.562 autoturisme. Din totalul de mașini construite la noi, 33.066 unitati au fost produse in uzina DACIA de la Mioveni si 15.496 unitati au fost produse de uzina FORD Romania OTOSAN din Craiova.
Și în restul lunilor anului producția de automobile a înregistrat un nivel crescut. În 2022, în România a fost atins volumul de 473.535 unități (291.635 DACIA + 181.900 FORD), fiind în creștere cu +24.6% față de perioada similară din 2021 (379.952 unități), cu +17.0% față de perioada similară din 2020 (404.699 unități) și cu 4.7% față de perioada similară din 2019 (452.272 unități).
În luna noiembrie 2022 a existat o creștere a numărului de mașini noi înmatriculate în Uniunea Europeană. Astfel, numărul acestora a crescut cu +16.3% față de noiembrie 2021, atingându-se un nivel de 829.527 de unități
Pe primele unsprezece luni din 2022 au fost înmatriculate 8.359.317 unități, o scădere cu -6.1% față de perioada similară din 2021.
Totodată, au fost înregistrate scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi comparativ cu ianuarie-noiembrie 2021 în: Italia (-11.6%), Franța (-8.7%), Spania (-4.4%) și Germania (-2.4%)
România a ratat șansa istorică de a intra în Schengen, iar industria auto din țara noastră are de suferit din această cauză. Evident însă, nu numai constructorii auto prezenți în România pierd din punct de vedere financiar din această cauză, ci și Vestul.
Peste 180.000 de euro pe zi pierd în medie pe zi cele două uzine auto ale Dacia și Ford din România. Aceste pierderi financiare sunt cauzate de timpul pierdut în vamă, timp mort care ar fi dispărut odată cu aderarea României la Spațiul Schengen. România este o bază de furnizori și componente pentru Vest, în timp ce țara noastră importă o serie de componente care sunt asamblate la Mioveni și Craiova.