Abarth testează o tehnologie care să detecteze cât de tare se distrează ocupanții mașinilor
Abarth a devenit primul producător care a testat tehnologia de recunoaștere facială pentru a înțelege mai bine emoțiile trăite în mașinile sale.
Abarth este primul producător care a testat o nouă tehnologie de detectare facială. Aceasta va identifica nivelul bunăstării ocupanților mașinilor sale. Astfel, tehnologia va analiza emoțiile resimțite de șofer, dar și de pasageri.
Lucrând în parteneriat cu Universitatea Loughborough, Abarth a efectuat acest experiment pentru a descoperi diferitele emoții trăite de șofer și pasager.
Testul a avut la dispoziție mașini Abarth F595, 595 Esseesse și 595 Competizione. Participanții au fost supuși unor provocări de conducere, inclusiv tururi rapide, sarcini de conducere de precizie și scenarii de urmărire la Mallory Park, Leicestershire. Emoțiile, inclusiv fericirea, entuziasmul și frica, au fost apoi măsurate pe măsură ce pasagerii erau conduși de șoferi profesioniști.
Rezultatele au arătat că cel mai proeminent sentiment în timpul unei ture fierbinți a fost fericirea, atât la volan, cât și ca pasager. Când piloții profesioniști au împins mașina la întregul său potențial, participanții au experimentat scurte explozii de frică și șoc.
Cum reușește Abarth să depisteze trăirile oamenilor?
Abarth a reușit acest lucru cu ajutorul tehnologiei de ultimă generație de recunoaștere facială. Aceasta a fost folosită alături de senzorii de ritm cardiac, permițând lui Abarth să detecteze cu acuratețe o serie de emoții în rândul indivizilor. Datele au fost apoi analizate folosind biblioteca DeepFace Python și biblioteca Facial Emotion Recognition.
Doctorul Dale Esliger, de la Universitatea Loughborough, care a condus studiul, a declarat:
„Echipamente biometrice pe care le-am folosit ne-au permis să detectăm cu precizie o serie de emoții care au fost trăite atunci când șoferul și pasagerul intră într-un Abarth, în timp ce depistam cea mai proeminentă emoție din timpul respectivelor activități de conducere”.
Greg Taylor, director general Fiat și Abarth UK, a adăugat: „Întotdeauna am știut în mod anecdotic că nivelul de bucurie pe care mașinile noastre le aduc șoferului și pasagerilor, dar acum avem câteva date preliminare de la una dintre cele mai importante universități sportive din lume care să susțină acest lucru”.