Da, istoria primului Veyron va ajunge la sfârşitul capitolului
în toamna acestui an când clientul din Europa îşi va primi
exemplarul cu numărul 300 pe care l-a comandat zilele trecute,
conform site-ului oficial Bugatti.
Tradiţia actuală a mărcii va fi continuată de Grand Sport, cea
mai rapidă decapotabilă din lume care va fi comercializată în
continuare. Veyron şi Veyron Super Sport rămân acum 300 de piese de
colecţie care vor fi vândute cu milioane de euro peste ani şi ani.
Grand Sport va fi comercializat în continuare fiind capabil de 407
km/h viteză maximă cu acoperişul montat şi 360 km/h cu el scos.
Istoria modernă a lui Bugatii este foarte tumultoasă deoarece
maşina nu a fost lansată până ce nu a fost capabilă să depăşească
400 km/h în teste. Acest lucru s-a întâmplat pe 29 aprilie 2005, la
şase ani după prezentarea oficială. La şase luni după ce a trecut
de 400 km/h, Veyron a fost lansat oficial la vânzare. Cu 1.001 CP
el este capabil de 0-100 km/h în 2,5 secunde şi o viteză maximă de
407,2 km/h. Veyron frâneză de la 100 km/h la 0 în 2,3 secunde şi
31,4 metri. Versiunile Super Sport sunt capabile de mai mult, 415
km/h şi acceleraţii şi timpi de frânare şi mai rapizi.
Mai multe detalii despre cumpărătorul ultimului Veyron 16.4, sau
configuraţia acestuia nu se cunosc. Se ştie doar că cel care a
achiziţionat maşina se află la primul Bugatti cumpărat. În România
se ştie de existenţa unui singur Veyron, cel deţinut de omul de
afaceri Costel Căşuneanu. La sfârşitul anului 2007, dealerul de
masini exclusiviste Prestige Cars anunţa că aduce un nou Veyron
pentru care există doi cumpărători/ doritori însă se pare că
tranzacţia nu a mai avut loc. La vremea respectivă ştirea a
promovat puternic dealerul nou înfiinţat dar un an mai târziu criza
şi-a spus cuvântul şi piaţa a început să se prăbuşească. Într-un
final Prestige Cars a dispărut de pe piaţă.