A fost semnat contractul pe ultimul tronson al drumului expres DX12 Craiova – Pitești
Compania Națională de Drumuri a anunțat că a fost semnat contractul pe ultimul tronson al drumului expres DX12 Craiova – Pitești, cel dintre Lunca Corbului și autostrada A1 București Pitești. Este singurul tronson care lipsește pentru ca primul drum expres din România să conecteze cele două orașe care sunt polii industriei auto din România.
CNAIR a semnat contractul având ca obiect „Proiectare şi execuție Drum Expres Craiova-Pitești, tronsonul 4”, cu ofertantul declarat câștigător, Asocierea SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL. Este același constructor care lucrează pe loturile adiacente 2 și 3, cu rezultate foarte bune. Lotul 2 urmează să fie inaugurat anul acesta, cu aproape un an mai devreme decât prevede contractul. Valoarea lucrărilor pe lotul4 este de 617.080.915,60 lei fără TVA, proveniți din fonduri europene nerambursabile. Traseul are o lungime de 31,88 km.
Construcția acestui tronson de drum expres se desfășoară pe teritoriul județului Argeș și începe la sud de localitatea Lunca Corbului (km 89+300), traversează localitățile Albota și Costești,
ocolește pe la sud localitatea Bradu, după care se racordează la Autostrada A1 București – Pitești la km 121+185. Lucrările vor include 30 de structuri cu lungimea totală de 1.680 de metri (14 pasaje și 16 poduri). Acestora li se adaugă 28 de podețe și două noduri rutiere, la Podul Broșteni (pentru legătura cu DN65A și DN65), respectiv la Catanele (pentru legătura cu A1). În plus, este prevăzută o bază de întreținere și deszăpezire la Oarja, precum și două spații de parcare/servicii, amplasate de-o parte și de alta a drumului.
A fost semnat contractul pe ultimul tronson al drumului expres DX12 Craiova Pitești. Când va fi gata?
„Ne bucurăm că am semnat acest contract, lotul 4 fiind cel care închide întregul proiect al drumului expres Craiova – Pitești. Din păcate, legislația națională permite contestații din partea unor societăți care nu cunosc realitatea și situația clară a marilor proiecte din România. Ar fi fost bine dacă acest proiect începea încă de anul trecut când l-am mai semnat, dar așa cum spuneam, a fost contestat și am întârziat. Acum am fi avut poate peste 30-40% din lucrare finalizată. Ținând cont de importanța acestui obiectiv pentru România, finalizarea acestuia cu un an mai devreme ar fi adus o plus valoare majoră din toate punctele de vedere. Dar, la acest moment, ne concentrăm pe implementarea întregului proiect drum expres Craiova – Pitești”, a declarat Mariana Ioniță, director general al CNAIR.
Durata contractului este 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 120 de luni.