Unul dintre fondatorii serviciului de car-sharing, Demis Ghindeanu, a declarat, joi, corespondentului MEDIAFAX, că s-a ales Cluj-Napoca pentru lansarea serviciului deoarece oraşul este considerat ca fiind unul dintre cele mai tehnologizate din ţară.
Citeşte şi Maşina îndrăgită de Nicolae Ceauşescu şi testată de el însuşi, dar interzisă de Elena. GALERIE FOTO
„Am ales Cluj-Napoca pentru lansarea primului serviciu de car-sharing din România, deoarece am considerat oraşul ca fiind unul dintre cele mai tehnologizate din ţară, un smart-city. Încercăm să revoluţionăm transportul cu aceste maşini şi cu tehnologia folosită. Un client îşi face un cont pe site-ul nostru, îşi introduce date, plus copie după permisul auto, îşi trece modalitatea de plată preferată – datele contului bancar pentru debit direct sau cardul de credit, primeşte un username şi parolă, îşi descarcă aplicaţia noastră pe telefonul mobil, după care are acces la întreaga flotă de maşini a serviciului de car-sharing. Îşi alege cea mai apropiată maşină care este liberă într-o parcare a Primăriei sau din standul special, deschide portiera cu aplicaţia, îşi ia cheia din torpedo şi poate pleca”, a spus Ghindeanu.
Potrivit acestuia, aplicaţia de pe telefonul mobil permite clientului ca, în momentul accesării, să vadă câtă benzină are în rezervor maşina aleasă, cât de curată este, dacă are cutie de viteze manuală sau automată.
„După ce ai folosit maşina, o laşi tot într-o parcare a Primăriei sau în stand, laşi cheia la locul ei, deschizi aplicaţia şi dai rating dacă e curată înăutru şi afară, iar cursa este încheiată. Ca modalitate de plată sunt două variante, ori cumperi minute prepaid de pe site-ul serviciului şi atunci costul este un leu minutul, sau se poate plăti după fiecare cursă, costul fiind 1,24 de lei pe minut. Avantajul este că eşti singur în maşină, asculţi muzica pe care o vrei, îţi oferă libertate de mişcare, oricând, la orice oră”, a explicat Demis Ghindeanu.
El a menţionat că flota serviciului de car-sharing este formată din 50 de maşini, din care jumătate cu două locuri şi cutie automată de viteze, iar cealaltă jumătate cu cinci locuri şi cutie manuală, toate fiind fabricate în 2015, luate în leasing operaţional.
„Pe utilizator nu îl interesează consumul maşinii, în cost sunt incluse benzina, plata parcărilor şi asigurarea full Casco. Fiecare maşină dispune de GPS şi noi vedem în orice moment nu doar unde se află, ci şi dacă are geamurile deschise sau luminile aprinse, iar în interior nu se fumează”, a afirmat Ghindeanu.
Ideea serviciului de car-sharing lansat la Cluj-Napoca a fost preluată din Viena, iar anul viitor acesta va fi introdus şi la Timişoara şi Bucureşti.
Citeşte şi GALERIE FOTO Poliţia din Germania are maşini noi. Şi ce maşini…
Citeşte şi VIDEO O femeie care traversează strada este lovită de o maşină. Cui aparţine vina?
Citeşte şi GALERIE FOTO – Cel mai luxos ARO i-a aparţinut lui Nicolae Ceauşescu
Citeşte şi Ce acte ai nevoie ca să-ţi închiriezi un loc de parcare în Bucureşti. Procedura pe sectoare