A fost inaugurată cea mai mare fabrică de reciclare a bateriilor din UE
Hydrovolt, cea mai mare fabrică de reciclare a bateriilor din Europa, și-a început operațiunile în Fredrikstad, Norvegia.
Fabrica este un joint-venture între două companii norvegiene – Hydro, una dintre cele mai mari companii de aluminiu din lume, și Northvolt, un producător de baterii care construiește fabrici de baterii în Suedia și Germania.
Noua unitate de reciclare a bateriilor are capacitatea de a procesa 12.000 de tone de acumulatori pe an sau aproximativ 25.000 de baterii mașini electrice. Acest lucru este suficient pentru întreaga piață a bateriilor uzate din Norvegia.
Cea mai mare fabrică de reciclare a bateriilor din UE
Hydrovolt susține că poate recupera 95% din materialele folosite într-o baterie EV, inclusiv plastice, cupru, aluminiu și „masa neagră”, o pulbere care conține diferitele elemente din interiorul bateriilor litiu-ion – nichel, mangan, cobalt și litiu.
Companiile implicate în joint-venture vor beneficia ambele de pe urma materialelor rezultate. Hydro obține aluminiu reciclat, care necesită doar aproximativ 5% mai multă energie pentru producție decât aluminiul primar (aluminiul este unul dintre cele mai reciclate materiale de pe Pământ). Iar Northvolt va avea acces la celelalte materiale, care pot fi extrase din masa neagră și utilizate din nou în producția de baterii noi, ceea ce Northvolt plănuiește să facă cu mai multe fabrici din Europa.
Aceste elemente au reprezentat din ce în ce mai mult o preocupare atât pentru producători, cât și pentru guvernele naționale. În fața provocărilor lanțului de aprovizionare global, prețurile multor materiale utilizate în bateriile mașinilor electrice au crescut, iar disponibilitatea este limitată. Reciclarea oferă o altă modalitate de a obține acces la aceste materiale și, de asemenea, reduce impactul extragerii de noi materiale.
Scopul Northvolt este ca 50% din materiile prime ale bateriilor sale să provină din baterii reciclate până în 2030.
Hydrovolt speră că, odată cu această expansiune în toată Europa, va putea atinge o capacitate de 70.000 de tone de baterii până în 2025 și 300.000 de tone până în 2030.