În anii ’90, BMW a construit un prototip cu grilă uriașă pe care l-a ținut secret 30 de ani
Grila de mari dimensiuni, care apare în zilele noastre la unele modele BMW, nu este o noutate. Este un plan pe care BMW îl ține secret încă din anii ’90. Atunci, bavarezii au construit un prototip cu o grilă uriașă.
GALERIE FOTO
Prototipul BMW ZBF-7er a stat ascuns 30 de ani. Anticipa o viitoare generație Seria 7. Avea o grilă care ar fi șocat la acea vreme și o cabină futuristă. Povestea modelului ascuns de ochii lumii timp de trei decenii au apărut într-un nou episod “Inside BMW Group Classic”.
În vlog-ul postat pe YouTube, apare Joji Nagashima, designerul care a făcut parte din echipa care a lucrat la Seria 3 E36 și la roadster-ul Z3. În anii ’90, el a fost și membru al team-ului care a desenat prototipul ZBF-7er.
Era perioada în care Seria 7 E38 se afla în producție. ZBF avea proporții mai generoase. Partea frontală era de-a dreptul frapantă. Apărea acolo o grilă uriașă. Era prea mult pentru anii ’90. Fanii BMW nu au fost pregătiți să o primească nici la cea mai recentă generație Seria 7, nici la X7 și, cu atât mai puțin, la Seria 4.
Grila intimidantă, farurile alungite și capota dreaptă îi asigurau un aer determinat. Detaliile cromate sunt singurele elemente cu rol decorativ la sedanul cu look sobru.
Prototip BMW ZBF 7-er – mânere care dispar în portiere și camere video în loc de oglinzi
Este clar că prototipul sărea practic peste ani de dezvoltare a industriei. Pentru a optimiza vehiculul din punct de vedere aerodinamic, cei de la BMW au montat mânere care dispar în portiere. Limuzina avea și camere în loc de oglinzi laterale, o dotare care nu a apărut la modelele de serie până la Audi e-tron și Honda e, aproape trei decenii mai târziu.
Pentru concept, au fost comandate jante mai mari, pentru că cele mai mari disponibile la acea vreme erau de 19 inci.
La bord, ecranul tactil și instrumentarul de bord sunt reunite sub același capac. O abordare futuristă pe care o vedem la modelele de serie abia în zilele noastre. Butoanele fizice au fost aliniate elegant pe tunelul median și pe bord. Astfel, în spațiul rămas liber în consola centrală au fost instalate sertare.
Pentru pasagerii din spate, BMW a integrat laptop-uri în spătarele scaunelor din față și măsuțe pliabile. Apare acolo un comutator care pare să fie strămoșul sistemului iDrive, care și-a făcut debutul la Seria 7, dar abia în 2001.
Prototipul din imagini ar putea avea un motor V12 de 5,4 litri, preluat de la limuzina aflată atunci în producție. Unitatea era capabilă să dezvolte 326 de cai putere și un cuplu de 490 Nm.
Joji Nagashima povestește că șefii BMW au avut reacții pozitive la adresa prototipului. Acesta nu a fost însă, nicioată prezentat publicului. În schimb, a stat ascuns aproape 30 de ani.
VIDEO: