9 Aprilie în istoria automobilistică

Publicat: 09 04. 2010, 00:00


9 Aprilie 1971
– Jacques Joseph Charles Villeneuve, fostul
campion de Formula 1 canadian, se naşte în această zi. Venind
dintr-o familie cu un bogat palmares în Formula 1, fiul lui Gilles
Villeneuve şi nepotul lui Jacques Villeneuve, Jacques a fost văzut
ca o mare speranţă a Grand Prix-urilor. A debutat în Formula 1 la
echipa Williams, după doi ani de CART, pe data de 10 Martie 1996.
Prima victorie a venit după doar o lună pe circuitul Nurburgring,
impunându-se la mustaţă în faţa lui Schumacher. Probabil mai repede
decât se aştepta a venit şi primul titlu de campion F1 în sezonul 1997, când a fost la mare
luptă tot cu Michael Schumacher, tranşată prin descalificarea
germanului după un incident provocat chiar la ultimul Mare Premiu
al sezonului.

Deşi a mai concurat încă 8 sezoane speranţa
Jacques Villeneuve s-a consumat prea repede şi ultima victorie în
F1 a fost obţinută tot în sezonul 1997. Anii umrători s-a
perindat pe la BAR, Renault
şi Sauber, dar nu a mai beneficiat nici de maşini performante şi
nici nu a reuşit să se ridice la forma de la debut. Villeneuve a
fost foarte aproape de o revenire în Formula 1 în 2010, fiind pe
punctul de a semna cu Stefan GP, dar această echipă nu a primit
licenţa FIA. Canadianul şi-a încercat norocul şi în NASCAR şi la
LeMans, dar fără succes.
Foarte puţini ştiu că Villeneuve şi-a lansat în 2007 un album
muzical intitulat „Private Paradise”. Succesul l-a ocolit şi în
acest domeniu, vânzând doar câteva sute de copii.


9
Aprilie 1986
– Guvernul francez decide împotriva
privatizării Renault.. În
anii ’80 un
subiect foarte aprins Franţa
era legat de posibilitatea cumpărări Renault, regie de stat,
de către grupul PSA
Peugeot-Citroen. Rezoluţia Guvernului a pus însă capăt acestor
speculaţii şi constructorul francez a rămas tot sub conducerea
statului. În 1994, pentru
prima dată, Guvernul a scos la vânzare acţiunile Renault la preţul
unitar de 165 de franci pe acţiune.
Pentru că industria auto trecea printr-o perioadă mai puşin
fastă, în anul următor s-a vorbit iarăşi de o fuzine între Renault
şi PSA, nematerializată însă.
Privatizarea Renault s-a făcut însă în 1996, urmând o
perioadă mai fastă pentru constructorul francez, totul culminând cu
fuziunea cu Nissan. Recent, grupul Renault a mai trecut printr-o
etapă, parteneriatul cu Daimler.