Majoritatea problemelor grave care apar la o maşină sunt rezultatul unor avarii mai mici, care nu au fost ”tratate” la timp. Există şi situaţii excepţionale în care unei piese i-a expirat termenul de valabilitate, sau mai pot intervenii unele accidente care nu pot fi prevăzute, însă maşina, dacă ai suficientă atenţie să o ”asculţi”, îţi poţi indica singură unele probleme. Astfel, pentru o bună funcţionare a maşinii este important să nu ignorăm „simptomele”.
Citeşte şi Câţi kilometri mai poţi să mergi după ce se aprinde „becul de benzină”
Citeşte şi Rovinieta ar putea deveni istorie
Citeşte şi De ce cutia de viteze manuală foloseşte modelul H?
Aşadar, am făcut cu ajutorul site-ului auto.howstuffworks.com o listă a unor probleme comune care ţin de întreţinerea maşinii. Această listă îţi poate fi de folos indiferent că te ocupi singur de întreţinerea propriei maşini sau plăteşti un profesionist să o facă pentru tine.
1. Nu circula cu farurile/stopurile arse
Comparativ cu multe alte probleme de întreţinere ale maşinii, este relativ uşor şi ieftin să-ţi înlocuieşti becurile arse de la faruri sau stopuri. Când se ard scoate manualul maşinii, vezi cum se desface farul şi înlocuieşte becul.
Citeşte şi VIDEO. Obişnuieşti să nu-ţi cureţi zăpada de pe acoperişul maşinii? Iată ce se poate întâmpla
Citeşte şi VIDEO – Un derivat de Duster i-a impresionat pe britanici
2. Învaţă cum poţi lua/da curent
Dacă ai rămas fără baterie şi faci cuiva semn să oprească să te ajute, asigură-te că ai tot ce-ţi trebuie şi că ştii cum se face acest lucru. Dacă nu ştii iată un turorial care să te ajute:
3. Schimbă cauciucurile uzate
Pentru mulţi şoferi poate fi tentant să încerce să mai ”stoarcă” ceva kilometri cu nişte cauciucuri cărora li s-a terminat viaţa. Dacă nu ştii cât de vechi sunt pentru că ai cumpărat maşina la mâna a doua, poate că este timpul să-i cumperi un set nou de anvelope.
Citeşte şi Ai maşină diesel? Iată 10 lucruri DE ŢINUT MINTE iarna
Citeşte şi Cele 10 greşeli ale Poliţiei Rutiere care duc la haosul de pe şosele
4. Nu-ţi repara „de mântuială” frânele
Chiar dacă acest proces nu pare a fi atât de dificil din punct de vedere tehnic, o mulţime de mecanicii amatori angajeze un profesionist pentru acest tip de muncă. Şi e de înţeles. O frână reparată prost poate avea consecinţe destul de serioase asupra siguranţei tale.
5. Strânge cu atenţie prezoanele
Cuplurile de strangere recomandate de producator trebuie respectate cu stricteţe, este nevoie ca prezoanele să fie strânse la cuplul optim pentru a preveni unele probleme precum deformarea orificiului de prindere al prezonului, distrugerea filetului acestuia sau apariţia unor erori la geometria roţilor. Este important ca forţele de strângere din prezon sau din prezon/piuliţă să fie egale, astfel asigurand paralelismul între fuzetă/disc/placuţele de frână. Daca prezoanele au fost forţate este recomandată şi apar unele fisuri este necesară schimbarea lor.
Citeşte şi Află tot despre cauciucurile de iarnă
6. Asigură-te că lichidele maşinii sunt schimbate periodic
După cum probabil ştiţi, puteţi evita multe probleme ale maşinii prin schimbarea perioadică a lichidelor sale. Pe lângă motor şi transmisie, există multe alte sisteme ale vehiculului care se bazează pe lichide sau ulei. Fiecare maşină are propriul program de întretinere aşa că verifică manualul de utilizare al maşini tale pentru a afla cum trebuie să abordezi problema.
7. Asigură-te că filtrul de ulei este strâns corect
Dacă motorul nu este lubrifiat corect nu va mai dura mult până când maşina va avea nevoie urgentă de o vizită la service. Specialiştii spun că este important să avem cheia potrivită pentru a strânge filtrul de ulei cum trebuie, astfel încât acesta să fie etanş şi să nu existe pierderi.
Citeşte şi 10 maşini de familie second-hand care pot fi cumpărate din România cu cel mult 9.000 de euro
Citeşte şi Se pregăteşte un nou Cod Rutier. Comportamentul agresiv la volan, sancţionat dur
8. Nu ignora martorul luminos aprins în bord
Luminile de avertizare te anunţă când ceva este în neregulă fie la motor, fie la sistemul de frânare, fie în oricare zonă importantă a maşinii. Când maşina încearcă să-ţi spun ceva ar trebui să o asculţi, chiar dacă este mai simplu să ignori pe moment problema.
Citeşte şi Ţara unde benzina costă 0,03 cenţi pe litru
Citeşte şi TEST DRIVE cu noul Renault Megane – legiunea franceză, pentru clasa compactă – VIDEO + GALERIE FOTO
Citeşte şi E oficial. Noul Hyundai Genesis va fi magic. Tocmai a luat ”ceva” din Lamborghini şi Bentley
Citeşte şi Top 10 cele mai furate mărci auto din România
Citeşte şi Celălalt Clarkson – o poveste emoţionantă despre Porsche 928, spusă chiar de fosta vedetă Top Gear