8 Martie în istoria automobilistică

Autor: Andrei Cosmin Iordache 08 mart. 2010 Știri auto

8
Martie 1936
– La
Daytona Beach, Florida, are loc prima cursă restrânsă doar la
automobile stock, pe un circuit stradal şi pe plajă. În analele
istoriei această cursă este considerată preludiul competiţiei
NASCAR (National Association for Stock Car Auto Racing). Iniţial
cursa a fost un eşec pentru municipalitate, irosindu-se fonduri
fără a aduce venituri importante. Entuziasmul lui Bill France,
participant în prima cursă, a făcut însă ca evenimentul să se
desfăşoare şi anii următori.

Bill France a
promovat cursele şi în alte state, organizând în 1946 primul
National Championship pe circuitul Old Charlotte Speedway. Ulterior
acelaşi pasionat a înfiinţat şi organismul National Championship
Stock Car Circuit (NCSCC), în 1948 organizaţia devenind cunoscuta
NASCAR.


8
Martie 1950

Volkswagen lansează modelul Volkswagen Type 2 sau Transporter, unul
dintre modele cele mai populare ale Volkswagen şi cel care a
devenit o imagine pe patru roţi a curentului ” Flower Power”.
Devenit vehiculul preferat al hipioţilor americani în anii

’60, acest model se spune că este opera unui olandez, Ben
Pon. Acesta importa oficial modele VW Beetle în Olanda şi a venit
cu ideea de a proiecta un van, care să păstreze valorile lui Type 1
( sau Beetle aşa cum a fost cunoscut).

Inginerii
germani au preluat proiectul şi au demarat dezvoltarea în 1947,
produsul de serie ieşind pe piaţă în 1950. Transporter a fost
astfel de abia a doua gamă din istoria Volkswagen, o companie
fondată destul de târziu, în Mai 1937. Transporter a devenit
celebru pentru inventivitatea posesorilor pacifişti care îi decorau
caroseria cu desene murale viu colorate, mulţi dintre ei schimbând
sigla VW cu semnul internaţional al păcii.

La apariţie,
acest model prelua mare parte din tehnologia lui Beetle, având un
motor boxer răcit cu apă de 1.131 cmc ce dezvolta 24 CP, montat în
partea din spate şi propulsie. Ulterior au fost adoptate soluţii
tehnice mai avansate, dar versiunea originală a fost foarte
longevivă supravieţuind 17 ani în Europa şi SUA şi aproape 25 de
ani de producţie în Brazilia.


8
Martie 1969
– Pontiac
Firebird Trans Am a fost introdus în această zi, fiind unul dintre
primele modele din ofensiva muscle car Pontiac. Acest model a fost
opera lui John DeLorean un tânăr designer american care a reuşit
prin ideile atractive să crească consistent vânzările
americanilor.

Trans Am a fost o serie limitată a modelului Firebird, în lumea
muscle car fiind cât se poate de exclusivist, în prima serie fiind
fabricat în doar 689 exemplare cu plafon rigid şi 8 modele cabrio.
Motorizările cu care venea acest muscle car erau un V8 de 5.7 litri
ce dezvolta 330 CP şi un V8 de 6.5 litri ce dezvolta 345 CP.


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide