8 Iunie
1948 – Primul
vehicul care a purtat
denumirea Porsche este oficial prezentat în această zi. Nu era un
automobil de serie, ci un concept preserie denumit No1, din care a
luat însă naştere imediat modelul
356. Acest concept fabricat manual şi cu o caroserie din
aluminiu era încununarea talentului lui Ferdinand Porsche, una
dintre figurile cele mai importante ale
automobilismului.
Porsche şi-a făcut
debutul în domeniul automobilistic în 1900 cu un automobil
electric prezentat la un
târg la Pris. Ulterior a devenit director general al Daimler în
Austria, iar în 1916 a ajuns la sediul central al Daimler din Stuttgart. Atunci când Daimler a fuzionat cu Benz,
Ferdinand Porsche s-a ocupat de proiectarea unor modele de curse
Mercedes glorioase în acea perioadă, cum ar fi spectaculosul
Mercedes SSK.
În 1931
austriacul a lăsat Daimler şi a hotărât să îşi facă propria
companie. La insistenţele lui Adolf Hitler a creat prototipul
original al primului automobil Volkswagen, denumit KdF, Kraft durch
Freude, prototipul din care a luat naştere practic Volkswagen
Beetle. Ferdinand Porsche a fost trimis în spatele gratiilor pentru
legături cu regimul nazist, dar fiul său Ferry i-a plătit cauţiunea
şi cei doi împreună au hotărât să îşi transpună în realitatea
visul,un model sport care să le poarte numele.
Astfel a ieşit
Porsche 356, un roadster cu aceeaşi formă de buburuză imprimată şi
primului model Volkswagen.
La fel ca şi „maşina poporului„ 356 avea o arhitectură cu motorul amplasat posterior şi
propulsie pe roţile din spate şi chiar prototipul No1 avea multe
părţi împrumutate de la Volkswagen din raţionamente de eficienţă.
Ulterior s-a pierdut legătura cu VW şi acest model a fost produs la
uzina din Zuffenhausen, cu o caroserie din oţel. Modelul a stat pe
firmamentul Porsche până în 1965, în tot acest timp fiind produse
peste 76.000 de unităţi.