7 Aprilie în istoria automobilistică
7 Aprilie 1922 – Sig Haugdahl reuşeşte să
atingă din prima încercare viteza record de 289,6 km/h, un record
îmbunătăţit cu 38,6 km/h faţă de precedentul record de viteză la
sol stabilit în acele vremuri. Norvegianul a reuşit să îşi înscrie
numele în istorie cu un vehicul construit chiar de el însuşi şi
denumit Wisconsin Special, pentru că folosea un motor provenit de
la un avion Wisconsin. Acest vehicul avea o lăţime de doar jumătate
de metru, „înşurubarea” la volan fiind un adevărat chin pentru
pilot.
Aprilie 1947 – Pionierul auto Henry Ford, cel care a
dezvoltat prima maşină accesibilă produsă în serie, Ford Model T,
moare în această zi la moşia din Dearborn, la vârsta de 83 de ani.
Ford a început cariera ca şi ucenic maşinist, în 1890 devenind
inginer. În 1903 americanul a reuşit să îşi înfiinţeze propria
companie, Ford Motor Company.
În 1908 visul său de a fabrica primul
automobil pentru mase s-a împlinit şi Ford a lansat Model T. La
acea vreme Ford Model T avea un preţ de comercializare de
850$,
fiind cel mai ieftin automobil adresat maselor din perioada sa.
Automobilul a fost un mare succes şi în următorii 10 ani aproape 50
% din modelele de pe şoselele americane erau Model T.
În 1913, uzina din Highland, Michigan, a
intordus prima bandă de producţie, în cadrul procesului de
fabricaţie muncitorii ocupând o poziţie fixă şi fiecare asamblând o
singură componentă. Procesul eficient a făcut ca la fiecare 93 de
minute să apară un nou model, un record absolut. Ford a mai reuşit să crească şi nivelul
salariilor pentru muncitorii săi impunând un venit minim de 5
dolari pe zi. Astfel muncitorii au putut să îşi achiziţioneze
maşinile pe care le produceau şi să aibă un standard de viaţă
confortabil, instaurându-se astfel clasa de mijloc americană.
7 Aprilie 1968 – Jim Clark,
unul dintre cei mai glorioşi piloţi de Grand Prix din toate
timpurile, moare într-un accident în timpul unei curse de Formula 2 pe circuitul Hockenheim,
maşina sa părăsind în mod misterios circuitul şi zdrobindu-se de un
copac. Britanicul a rămas în istorie pentru faptul că în sezonul
1965 a reuşit să fie primul pe fiecare tur de pistă în
cadrul tuturor curselor la
care a participat. Clark a
stabilit acest record imposibil de doborât astăzi alături de echipa
Lotus.