În cursul celor şapte ani în care s-ar fi manipulat testele de emisii, Volkswagen a folosit softuri pentru cel puţin patru tipuri de motoare, explică trei surse, printre care se numără un manager al VW.
Reprezentanţele VW din Germania şi din Statele Unite au refuzat să comenteze informaţiile.
Întrebat câţi oameni din companie ştiau despre sistemele de manipulare a testelor de emisii, un purtător de cuvânt al Volkswagen a declarat: „Depunem eforturi intense pentru a afla cine ştia şi ce, dar este prematur să spunem”.
Grupul auto german Volkswagen a anunţat la sfârşitul lunii septembrie că circa 11 milioane de vehicule, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit după ce Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) a acuzat VW ca a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetăţeni americani la gaze poluante. Constructorul auto german ar fi instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen, Audi, Skoda şi Seat. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situaţiile generale de funcţionare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susţine Agenţia americană pentru Protecţia Mediului.