Originile gamei de modele denumite iniţial în cadrul companiei
Tip 2 datează de la începutul anilor 50 – modelul Tip 1 a fost
legendarul «Beetle» care iniţial a constituit baza pentru Tip 2 sau
Bulli, după cum a devenit cunoscut în limbaj popular. Varianta
Bulli are parte de o carieră asemănătoare cu cea a modelului
Beetle, devenind un nume cunoscut pe aproape toate pieţele din
lume. Începuturile acesteia se leagă de numele Ben Pon.
Intreprinderea
de familie a acestuia, „Pon´s Automobielhandel” este din 1947
importator oficial Volkswagen în Olanda. Chiar în acelaşi
an, Ben Pon are ideea că pornind de la modelul Beetle să ofere o
variantă Transporter. Cu schiţa autovehiculului desenată
în bloc-notesul său şi devenită legendara în ziua de astăzi, acesta
îl convinge pe directorul de atunci al Volkswagen, Heinrich
Nordhoff, de ideea sa genială.
Acesta este începutul unei cariere unice a microbuzelor şi
autovehiculelor comerciale – mai exact a modelelor Bulli.
După fabricarea manuală a primelor opt Transporter, ies
de pe banda de producţie în martie 1950 primele
Transporter – denumite iniţial cu prescurtarea Tip 2*.
Cele şase Furgoane şi două Kombi din seria prototip au folosit unor
scopuri de prezentare, fie pentru aflarea dorinţelor şi nevoilor
clienţilor, fie pentru presă.
În primăvara anului 1950 este însă momentul: experienţa anilor
marcaţi de dezvoltare economica prinde contur, iar Transporter Tip
2 devine un produs de serie. Maşina nu este dezvoltată, aşa cum
fusese iniţial plănuit, pe platforma Beetle – Tip 1 – ci
beneficiază de o platformă proprie, concepută
special pentru un autovehicul de transport.
Partea tehnică este preluată de la marca Volkswagen autoturisme.
Cei 25 CP au misiunea de a transporta un maxim de 750 kg
încărcătură. Fără o motorizare deosebit de puternică la
început, dar totuşi fiabilă şi de încredere, noul Transporter
biruie sarcinile incredinţate lui. Până în iulie 1967, când – după
17 ani – producţia în Germania a primei generaţii T1 ia sfârsit,
motorul este îmbunătăţit permanent, ajungând să dezvolte 44 CP.
T1
a fost fabricat de asemenea în Brazilia, începând din anul 1957 şi
continuând până în anul 2000. Producţia internaţională a
primei generaţii Bulli ajunge astfel la 2,9 milioane de
unităţi.
La fel ca si modelul Golf, urmaşul modern al modelului Beetle,
toate generaţiile de autovehicule Bulli, de la T1 până la T5,
dispun de o imagine ce le permite să nu se încadreze în nicio
clasă. Şi aceasta este o caracteristică unică la nivel mondial.
Din 2003 s-au livrat din generaţia actuală, Transporter T5,
îmbunătăţită ca design, dar si tehnic, peste un milion de
unităţi. În ultimul an s-au înregistrat la nivel mondial
178.000 de clienţi care au ales unul din cele patru modele de
bază.
Gama T5 se comercializează în Europa, Asia, Africa, America de
Sud, precum şi în Noua Zeelanda şi Australia. În Europa, Germania,
Marea Britanie, Olanda, Turcia şi Franţa reprezintă cele mai
profitabile cinci pieţe de desfacere ale modelelor Transporter. În
cazul Multivan, primele cinci cele mai profitabile pieţe de
desfacere din Europa sunt Germania, Austria, Rusia, Marea Britanie
si Franta.
Cele mai importante motive pentru achiziţionarea unui
Transporter, conform unui sondaj actual efectuat în rândul
clienţilor, sunt o experienţă pozitivă a cumpărătorilor în
interacţiunea cu marca sau modelul, apoi performanţa şi gradul de
încredere. 59 de procente din totalul clienţilor au mai
condus şi inainte un model Volkswagen Autovehicule Comerciale –
dintre care în 81 de procente din cazuri a fost vorba de un
Transporter.
În cazul Multivan, până acum, cei mai multi clienţi s-au decis,
de asemenea, în baza unei experienţe pozitive în interacţiunea cu
marca şi modelul. Pe locul doi şi trei urmează versatilitatea şi
spaţiul generos. 72 de procente din totalul cumpărătorilor Multivan
au mai condus un autovehicul fabricat de Volkswagen AG. Referitor
la noii clienţi, foşti clienti ai concurenţei, Multivan punctează
mai ales în cazul şoferilor de MPV-uri.