6 Aprilie în istoria automobilistică

Publicat: 06 04. 2010, 00:15


6 Aprilie 1853
– Emile Jellinek, cel care a „năşit”
automobilele Mercedes, se
naşte în această zi în Leipzig, Germania. Neamţul era unul dintre
antreprenorii de succes care a văzut noi oportunităţi în
comercializarea de automobile. Acesta a cumpărat în 1897 un
automobil de la Daimler Motoren Gesellschaft, compania fondată în
1890 de Goettlieb Daimler. În 1898 a mai cumpărat două automobile
Daimler Phoenix, primele modele de stradă cu motoare cu patru
cilindri, şi astfel a început comerţul cu maşini, comercializate
partenerilor săi potenţi.

În
acelaşi timp şi concura cu modelele Daimler în curse şi i-a
comandat lui Wilhelm Maybach să facă o maşină de curse şi mai
rapidă, pe care să o numească după fiica sa de 11 ani Mercedes.
Primul model Mercedes i-a
fost livrat în Decembrie 1900 şi era propulsat de un motor de 35
CP. Jellinek şi-a inaugurat maşina la o cursă în Nice, Franţa,
acolo unde a reuşit să se impună detaşat, făcând cunoscut Mercedes
la nivel continental. Brandul Mercedes a fost oficial înregistrat
în 1902, iar în 1903 pentru a sublinia faptul că el a botezat
această marcă ce avea să devină celebră, Jellinek şi-a schimbat
numele de familie în Jellinek Mercedes.

Emile s-a retras din fenomenul auto în 1908,
abandonând cursele auto, şi conducând din umbră afacerile. Germanul
a trecut în nefiinţă pe data de 21 Ianuarie 1918, la vârsta de 64
de ani.


6
Aprilie 1934
– Ford introduce în premieră o dotare pe care
nu aveţi cum să nu v-o aduceţi aminte din filmele care au ca
subiect perioada anilor ’50 şi ’60, anvelopele cu talon alb. Iniţial au
existat şi anvelope albe pentru modelele de lux, dar acestea fiind
fabricate doar din cauciuc natural ofereau o aderenţă şi o
rezistenţă scăzută. Astfel a trebuit să se introducă şi negru de
fum în reţetă pentru a depăşi aceste neajunsuri.

Astfel Ford a introdus în 1934 pneurile
cu talon alb, care aveau un strat de contact cu şoseaua ce avea în
compoziţie negru de fum şi pereţii laterali albi, fiind o
interpretarea mai elegantă a pneului. În anii de glorie ai rock’n’
roll-ului aceste anvelope au devenit o imagine emblematic
ă
a
maşinilor elegante şi probabil nu ne-am putea imagina prima
generaţie Corvette fără gumele albe.