500 km autonomie e deja un motiv prea bun ca să ţi-l iei (galerie foto)
Odată pornit, coreean-ul nu mai pune pauză. Acum, Hyundai produce Elantra pe bandă rulantă în adevăraul sens al cuvântului. Se vând maşinile astea de parcă ar fi ultimele vehicule de pe Terra. Dacă te uiţi pe review-uri o să vezi însă că toate sunt de 5 stele. În zona ei de concurenţă, desigur. Când a apărut Kona am sărit imediat cu întrebările la importator – noi când îl testăm pe ăsta micu’. Cum vine, vi-l d[m, sunteţi pe listă. Dar Ioniq nu aveţi? Nu! Electric. Nu! Hibrid atunci. Nu! De ce? Pentru că se vând. Aha, ok. Atunci un i30 fastback nu aveţi la test? Peste o săptămână că şi ăla se vinde foarte bine şi am dat tot ce aveam în parcul auto. Aşa vorbim noi cu Hyundai care vinde de rupe Europa în două. Şi staţi să vedeţi când o reveni Santa Fe-ul, care are tot felul de premii de cea mai vândută maşină la timpul primei generaţii şamd.
Acum, Hyundai mai face un anunţ fix înainte de Salonul Auto Internaţional de la Geneva. Lansează Kona, verde 100% şi electric mie la sută. Vor fi două variante. Prima e – hai să-i zicem light – cu un motor de 135 de cai, o baterie de 40 kWh şi o autonomie de 300 de km. Cel mai puternic SUV mic compact este Kona cu 205 cai putere, o baterie de 64 kWh şi aproape 500 km autonomie (470). Acest Kona electric atinge 100 km/h în 7.6 secunde.
Hyundai Kona Electric (galerie foto)
Oricare ar fi versiunea pe care o alegeţi, se încarcă în 55 de minute la 80% din capacitatea totală cu un încărcător rapid de 100 kW.
Normal că fiind o maşină electrică, bordul nu avea cum să fie altfel decât digital, iar maşina are toate opţiunile multimedia moderne.
După lansarea oficială de la Geneva vom avea probabil şi preţurile. E clar însă că toată lumea migrează cât de mult poate spre electric, preţurile scad la valori normale şi începe să miroasă din ce în ce mai puţin a benzină când intrăm într-un showroom. Ştia ce ştia Musk ăsta cu Tesla şi cu viziunile lui.
Autor Alexandru Banu